autor: Kamil Zwijacz
Call of Duty: Black Ops III, FIFA 16 i Five Nights at Freddy's 3 najpopularniejszymi grami na YouTubie
YouTube opublikowało dwie listy związane z growymi materiami wideo w roku 2015. Pierwsze zestawienie obejmuje najbardziej "trendy" nagrania, wśród których prym wiedzie reklama Clash of Clans. Z kolei druga lista dotyczy najpopularniejszych gier, gdzie rządzi Call of Duty: Black Ops III.
Poznaliśmy listę dziesięciu najbardziej „trendy” materiałów wideo 2015 roku z serwisu YouTube, które są związane z grami wideo. Poniższe zestawienie skompletowano nie tylko na podstawie liczby wyświetleń, ale także polubień, udostępnień, komentarzy itd. TOP 10 najfajniejszych nagrań przedstawia się następująco:
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
To jeszcze nie wszystko, gdyż pochwalono się także najpopularniejszymi produkcjami w serwisie w kończącym się powoli roku. To zestawienie stworzono wyłącznie na podstawie liczby wyświetleń i czasu, jaki użytkownicy YouTube’a przeznaczyli na ich oglądanie. Na pierwszym miejscu znalazło się Call of Duty: Black Ops III, a więc jedna z najgłośniejszych gier bieżącego roku, a na drugiej lokacie zasiadła FIFA 16. Co ciekawe, podium zamyka horror Five Nights at Freddy's 3, co sugeruje, że ludzie lubią oglądać rozmaite let’s playe ze strachliwymi youtuberami, co zresztą potwierdza miejsce szóste, na którym zadomowiło się Five Nights at Freddy's 4. Oprócz głośnych hitów na liście, na wysokiej piątej pozycji, wylądował przeglądarkowy i mobilny hit Agar.io. Całą resztę znajdziecie w poniższej tabelce:
1. | Call of Duty: Black Ops III |
2. | FIFA 16 |
3. | Five Nights at Freddy's 3 |
4. | Ark: Survival Evolved |
5. | Agar.io |
6. | Five Nights at Freddy's 4 |
7. | Fallout 4 |
8. | Mortal Kombat X |
9. | Batman: Arkham Knight |
10. | Until Dawn |
Ponadto opublikowano kilka ciekawych danych na temat miłośników elektronicznej rozrywki w serwisie YouTube. Okazało się, że 30% youtubowych graczy (osoby oglądające nagrania związane z jakąś produkcją przynajmniej raz w miesiącu) to kobiety, z których 37% jest w wieku 35 i więcej lat. Co ciekawe, blisko połowa (47%) osób z niemal 5 tys. ankietowanych (przepytano ludzi w wieku 18 – 54 lata) to rodzice. Jak więc widać, stwierdzenie, że „gry są dla dzieci” chyba już odeszło do lamusa.