autor: Szymon Liebert
Call of Duty: Black Ops II – zebraliśmy najważniejsze informacje o grze
Po wczorajszych emocjach związanych z zapowiedzią gry Call of Duty: Black Ops II, czas przyjrzeć się, co nowego szykuje studio Treyarch i firma Activision. Wbrew pozorom, autorzy mają w zanadrzu kilka niespodzianek.
Opadły już pierwsze emocje po wczorajszej zapowiedzi Call of Duty: Black Ops II i pokazaniu pierwszego zwiastuna. Dzisiaj możemy przyjrzeć się na spokojnie najciekawszym aspektom gry, którą ponownie tworzy studio Treyarch. Wbrew pozorom, twórcy szykują parę zaskakujących dodatków, jak np. drobne elementy taktyczne oraz wybory podczas misji. Poznaliśmy też pierwsze informacje na temat fabuły, trybu multiplayer, grafiki oraz walki z zombie.
Pierwszy zwiastun
Kampania solowa
Gra Call of Duty: Black Ops II będzie zawierała widowiskową kampanię solową, rozgrywającą się przede wszystkim w roku 2025. W przyszłości nie dzieje się najlepiej, bo zachodnim państwom kończą się surowce wymagane do produkcji zaawansowanej elektroniki, a kontrolę nad największymi złożami sprawują Chiny. Na arenie pojawi się też pewien złoczyńca – Raul Menendez - który doprowadzi do wojny między USA i Chińską Republiką Ludową.
Co ciekawe, gra zostanie podzielona na sceny w przyszłości i przebitki z lat 80-tych - poznamy w nich początki wspomnianego Menendeza i odwiedzimy Afganistan. Narratorem opowieści będzie Frank Woods, który jakimś cudem przeżył konfrontację z Kravchenko w pierwszym Black Ops. Głównymi bohaterami „dwójki” zostaną jednak Alex Mason (w scenach z lat 80-tych) oraz jego syn David (w scenach w 2025 roku).
Tak nietypowe podejście ma na celu zbudowanie wiarygodnych postaci. Twórcy chcą, abyśmy zrozumieli, dlaczego Raul Menendez stał się tyranem i postanowił zatrząsnąć światem w posadach.
Wybory i elementy taktyczne
Umiejscowienie akcji w dwóch okresach pozwoli twórcom pokazać naprawdę zróżnicowane sceny i zajrzeć w przyszłość. Dzięki temu w grze pojawią się technologie, które wojskowi technicy dopiero nieśmiało testują – wiele z nich można zobaczyć w pierwszym zwiastunie (np. myśliwiec F-38, futurystyczne helikoptery, komputer wbudowany w mundur, czy zaawansowane celowniki). W grze polatamy lub pokierujemy paroma pojazdami tego typu. Ważne jest to, że za tymi ciekawostkami idą nowinki w zakresie rozgrywki.
W Black Ops II pojawią się wybory, które wpłyną na dalszy przebieg zadania. W misji polegającej na ochronie prezydenta, określimy to, czy chcemy użyć snajperki, aby osłonić grupę lub może zejść na dół po linie i wziąć udział w bezpośredniej walce. Ponadto pojawi się system Strike Force Operations, który wprowadzi pewną swobodę w doborze zleceń. W pewnych momentach kampanii będziemy mogli wybrać jeden z paru scenariuszy i ukształtować w ten sposób przebieg całej historii. Wybierając jedną misję, stracimy możliwość wykonania innych.
W misjach Strike Force Operations wybierzemy, kim chcemy grać, polatamy dronami i będziemy mogli kontrolować przebieg akcji w specjalnym ujęciu z góry. Bitwy tego typu będzie też można przegrać – negatywny rezultat nie oznacza końca gry, ale pogorszenie się naszej sytuacji na arenie międzynarodowej.
Multiplayer i zombie
Treyarch przygotuje także rozbudowany multiplayer, o którym jednak na razie niewiele wiemy. Oczywiście należy spodziewać się powtórki z rozrywki i systemu zbudowanego na bazie rozwiązań z Modern Warfare 3 oraz Black Ops. Twórcy potwierdzili, że ten tryb rozegra się w 2025 roku i będzie ściśle powiązany z mediami społecznościowymi oraz sceną esportową. Deweloper pokazał dwie mapy: Aftermath (zniszczone Los Angeles) oraz Yemen (opuszczona wioska).
W Call of Duty: Black Ops II nie mogło zabraknąć zombie – po raz kolejny będą one dodatkiem do kampanii i multiplayera (tryb zadebiutował w World at War). Szczegóły tej lubianej formy zabawy poznamy w kolejnych miesiącach. Treyarch przekonuje jednak, że będzie ona rozbudowana, bo sama praca nad Black Ops II przypomina tak naprawdę tworzenie trzech odrębnych gier: rozgrywki solowej, wieloosobowej i właśnie kooperacji.
Ciekawostki
Nad Black Ops II pracuje ponad 300 deweloperów ze studiów Treyarch i innych zespołów. Producent stara się wycisnąć nową energię ze swojego silnika graficznego i jednocześnie upewnić się, że gra będzie działała w 60 klatkach animacji na sekundę. W pecetowej wersji Black Ops II producent zamierza wykorzystać możliwości DirectX 11. Na konsolach także zobaczymy ulepszone efekty – oświetlenie HDR, czy nowe teksturowanie „reveal mapping”.
Studio tworzące Black Ops II nie chciało komentować paru kwestii istotnych dla posiadaczy pecetów. Nie wiemy więc, czy w grze pojawi się wsparcie dla serwerów dedykowanych oraz rozgrywki w sieci lokalnej. Twórcy zapewniają jednak, że będą słuchali uwag społeczności esportowej.
Call of Duty: Black Ops II zostanie wydany 13 listopada tego roku na pecetach i konsolach.
- Oficjalna strona Call of Duty: Black Ops II
- Recenzja gry Call of Duty: Black Ops
- Redakcyjny ranking gier z serii Call of Duty