Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 marca 2022, 14:20

Brak głowy w CS:GO - bug męczy graczy już od roku

Kuriozalne bugi w CS:GO nie są pierwszyzną, jednak dla tego przypadku gracze tracą głowę. I to blisko od roku.

Counter-Strike: Global Offensive będąc jednym z najbardziej popularnych sieciowych shooterów wszech czasów, znany jest z niemałej liczby bugów trapiących społeczność graczy. Niestety Valve znane jest również z dosyć opieszałego tempa ich usuwania, o czym można było się przekonać w przypadku niebezpiecznego exploita, który przez dwa lata pozostawał w grze.

Omawiany dzisiaj błąd nie jest tak groźny, jednak z pewnością o wiele bardziej kuriozalny i równie wolno naprawiany. Chodzi o bug, w wyniku którego modele postaci w CS:GO... tracą głowę.

Jeźdźcy apokalipsy rushują na B

Gracze od dłuższego czasu zgłaszają pojawianie się glitcha, który sprawia, że podczas meczów głowy modeli postaci zaczynają znikać. Pierwsze wzmianki o jego istnieniu pojawiły się blisko rok temu.

Co gorsza, błąd nie ogranicza się do jednej rundy – nierzadko gracze musieli czekać do zmiany stron (15 rozegranych rund), aby sytuacja wróciła do normy.

W tym czasie trzeba było mierzyć się ze sporym utrudnieniem. Jak wiadomo, precyzyjne celowanie oraz kontrola odrzutu to kluczowe czynniki, jeśli chodzi o strzelanie w CS:GO. Celowanie do pozbawionych głowy przeciwników z pewnością nie ułatwiało zadania.

Szczęście w nieszczęściu, pomimo tego, że jej nie widać, głowa modelu postaci cały czas znajduje się fizycznie w grze, dzięki czemu stary, dobry headshot wciąż jest możliwy.

Valve i brak hotfiksów

Pomimo tego, że o bugu wiadomo już od dłuższego czasu, to – jak pokazał redditowicz o pseudonimie Common-Market-2396 – dalej znajduje się on w CS:GO.

Skąd błąd w ogóle się bierze? Jak się okazuje, znikanie głowy w modelach postaci to nic nowego w grach Valve. Z podobnym problemem stykały się wcześniej osoby grające w Portal 2 oraz Dota 2. Błąd miał być związany z nieprawidłowym ładowaniem się modeli postaci w odniesieniu do procesu wgrywania skórek, co było nagminne zwłaszcza w przypadku MOB-y Valve, gdzie każdy z grywalnych bohaterów ma wiele skórek do wyboru.

Chociaż błędy nie przydarzają się często, to są bardzo uciążliwe w przypadku strzelanki tak bardzo opartej na refleksie i wprawnym oku. Mało prawdopodobnym wydaje się, że deweloperzy nie wiedzą o problemie – być może nie znajduje się on obecnie na szczycie niedoróbek do usunięcia. Miejmy nadzieję, że prędzej czy później Valve zdecyduje się na wprowadzenie odpowiedniej łatki.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej