Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 23 października 2015, 11:35

autor: Piotr Doroń

Bracia, mutanty i flet - mobilne premiery tygodnia (m.in. Brothers: A Tale of Two Sons, X-Mercs, Magic Flute)

Sklepy App Store i Google Play wzbogaciły się w tym tygodniu o kilka ciekawych produkcji. Swoje mobilne premiery zaliczyły gry takie jak Brothers: A Tale of Two Sons, X-Mercs oraz Magic Flute: Puzzle Adventure.

W niniejszej, cyklicznej wiadomości przybliżamy Wam najważniejsze mobilne premiery danego tygodnia. Każdorazowo wybieramy kilka najciekawszych produkcji, które opisujemy nieco szerzej, natomiast pozostałe godne uwagi pozycje przedstawiamy w zbiorczej liście z odnośnikami do App Store i Google Play.

W tym tygodniu w oko wpadły nam następujące tytuły:

Brothers: A Tale of Two Sons

iOS: ok. 21 zł

Firma 505 Games kontynuuje konwertowanie gry Brothers: A Tale of Two Sons – bardzo udanej przygodowej platformówki studia Starbreeze, wydanej w 2013 roku na Xboksa 360, PlayStation 3 oraz PC – na nowe platformy sprzętowe. Po udostępnieniu ulepszonej edycji na konsole PlayStation 4 i Xbox One (w sierpniu), przyszła pora na port mobilny. Jako pierwsi możliwość poznania niezwykłej historii dwóch braci, wyruszających na poszukiwania lekarstwa dla ciężko chorego ojca, otrzymali posiadacze iPhone’ów i iPadów. Tytuł wyróżnia fakt, że obu bohaterów wzruszającej historii kontrolujemy jednocześnie. W wersji mobilnej dokonujemy tego z wykorzystaniem dwóch wirtualnych gałek analogowych. W kolejnych miesiącach produkcja studia Starbreeze (uzyskała ona nie tylko wysokie noty w mediach, ale też ponad 50 nagród w rozmaitych konkursach) pojawi się również na smartfonach i tabletach z systemami Android oraz Windows Phone.

X-Mercs

iOS: free-to-play

Po wielu miesiącach beta-testów, globalnej premiery doczekała się strategia turowa X-Mercs. Aktualnie w produkcję litewskiego studia Game Insight, inspirowaną serią XCOM, mogą zagrać posiadacze mobilnego sprzętu firmy Apple. W X-Mercs – wydanym w modelu free-to-play – trafiamy na Ziemię, która w związku z odkryciem w 2040 roku minerału Advinite przeszła wielką metamorfozę. Surowiec okazał się niezwykle cenny, ale jednocześnie doprowadził do wojny oraz zmutowania ziemskiej fauny i flory. W efekcie planetę opanowały hordy potworów, a ludzie schronili się za potężnymi polami siłowymi. W grze stajemy na czele jednej z prywatnych organizacji wojskowych. Do naszych zadań należy zarządzanie bazą, opracowywanie nowych technologii, werbowanie i rozwijanie najemników oraz uczestniczenie w misjach, sprowadzających się do turowych starć. Ciekawym dodatkiem do kampanii solowej jest tryb sieciowej kooperacji, rozgrywany na osobnych mapach.

Magic Flute: Puzzle Adventure / Czarodziejski Flet

Android: 7,99 zł

W tym tygodniu na platformie Google Play zadebiutował Czarodziejski Flet polskiego studia Lab Like. Do 20 listopada grę można nabyć z 50-procentową zniżką, za kwotę 7,99 złotych. Mamy tu do czynienia z próbą przeniesienia w realia growe słynnej opery Czarodziejski Flet, autorstwa Emanuela Schikanedera (libretto) i Wolfganga Amadeusza Mozarta (muzyka). Adaptacja powstała na bazie inscenizacji dokonanej przez japońskiego reżysera Amona Miyamoto. Za odważną, inspirowaną elektroniczną rozrywką scenografię owej opery była odpowiedzialna ekipa Yes Eye Do. Dwaj członkowie zespołu współtworzą obecnie studio Lab Like. Czarodziejski Flet to dopieszczona wizualnie gra logiczna, stawiająca przed graczem zadanie rozwiązania 32 przestrzennych łamigłówek. Zmaganiom towarzyszy muzyka Wolfganga A. Mozarta. W przyszłości tytuł doczeka się też Drugiego Aktu, który rozbuduje kampanię o kolejne 32 poziomy.

Poza opisanymi wyżej grami, w mobilnych serwisach dystrybucji cyfrowej zadebiutowały produkcje takie jak:

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej