autor: Michał Kułakowski
Bound – zapowiedziano nową polską platformówkę na PlayStation 4
Polskie studio Plastic, odpowiadające za grę Datura, zapowiedziało nową produkcję na PlayStation 4, zatytułowaną Bound. Będzie ona eksperymentalną trójwymiarową platformówką z abstrakcyjnym i intrygującym światem.
Michał „bonzaj” Staniszewski z polskiego studia Plastic, przedstawił na oficjalnym blogu PlayStation kolejny projekt zespołu, przygotowany z myślą o konsoli firmy Sony. Zapowiedziany na PlayStation 4 Bound podąża ścieżką wytyczoną przez dwie poprzednie produkcje dewelopera z PlayStation 3 (Linger in Shadows oraz Datura). Ponownie mamy więc do czynienia z trudnym do zakwalifikowania eksperymentalnym dziełem, które nie będzie do końca posiadać wszystkich cech tzw. „tradycyjnych gier”.
Z opisu, którym Staniszewski podzielił się z czytelnikami wynika, że Bound jest oryginalną platformówką 3D, kładącą duży nacisk na zagadki logiczne, z których największe będziemy rozwiązywać wspólnie z innymi graczami. Szczegóły dotyczące tego w jaki konkretnie sposób mamy tego dokonać pozostają jednak tajemnicą. Świat gry, który w części będzie generowany losowo, został stworzony przy pomocy technologii opracowanych przez studio Plastic. Twórcy czerpali inspirację z klasycznej sztuki abstrakcyjnej z początków XX wieku, decydując się na na minimalistyczną oprawę, korzystającą z kontrastujących ze sobą kolorów i prostych geometrycznych brył.
Główną bohaterką gry jest tajemnicza zamaskowana balerina. W trakcie przygody mamy stopniowo poznać jej historię, która według zapewnień deweloperów będzie przedstawiona w „dojrzały” i intrygujący sposób. Przy przygotowaniu animacji ruchu postaci twórcy korzystali z sesji motion-capture, w których uczestniczyła Maria Udod, nagradzana rosyjska tancerka, pracująca na co dzień w Holandii. Autor Bound podkreśla również, że jego zespół przyłożył dużą wagę do optymalizacji gry dzięki czemu będzie ona działała w rozdzielczości full HD z prędkością 60 klatek na sekundę.
Bound zostało zapowiedziane jedynie na PlayStation 4. Na razie nie znamy nawet przybliżonej daty premiery. Biorąc pod uwagę to, że przy powstaniu produkcji pomaga należące do Sony studio Santa Monica, możemy śmiało stwierdzić, że tytuł w przewidywalnym czasie raczej nie ukaże się na innych platformach sprzętowych.