Bound PS4
Eksperymentalna trójwymiarowa platformówka z abstrakcyjnym i intrygującym światem. Bound jest trzecim projektem polskiego studia Plastic, mającego na koncie mroczną przygodówkę Datura i artystyczną grę logiczną Linger in Shadows.
Bound Premiera PS4
16sierpnia2016
PSN
16sierpnia2016
producent: Plastic wydawca: Sony Interactive Entertainment Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Bound to eksperymentalną trójwymiarową platformówką z abstrakcyjnym i intrygującym światem. Produkcja jest trzecim projektem zespołu z polskiego studia Plastic, który przygotowany jest z myślą o konsoli firmy Sony. Deweloperowi pomagali przy tym programiści i artyści z amerykański zespół Sony Santa Monica. Bound podąża ścieżką wytyczoną przez Linger in Shadows oraz Datura z PlayStation 3. Ponownie mamy więc do czynienia z trudnym do zakwalifikowania eksperymentalnym dziełem, które nie posiada wszystkich cech tzw. „tradycyjnych gier”.
Mechanika
Bound jest oryginalną platformówką 3D, kładącą duży nacisk na zagadki logiczne, z których największe rozwiązujemy wspólnie z innymi graczami. Świat tytułu, który jest w części generowany losowo, został stworzony przy pomocy technologii opracowanych przez deweloperów. Twórcy czerpali inspirację z klasycznej sztuki abstrakcyjnej z początków XX wieku, decydując się na na minimalistyczną oprawę, korzystającą z kontrastujących ze sobą kolorów i prostych geometrycznych brył.
Kwestie techniczne
Przy przygotowaniu animacji ruchu postaci twórcy korzystali z sesji motion-capture, w których uczestniczyła Maria Udod, nagradzana rosyjska tancerka, pracująca na co dzień w Holandii. Autorzy Bound przyłożyli dużą wagę do optymalizacji gry dzięki czemu działa on w rozdzielczości full HD z prędkością 60 klatek na sekundę.
Ostatnia modyfikacja 4 grudnia 2015
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 5,2 / 10 na podstawie 98 głosów czytelników.
Klasyfikacja PEGI Bound