autor: Michał Kułakowski
Borderlands 3 z 60 klatkami na sekundę na PlayStation 4 Pro
Twórcy ze studia Gearbox Software potwierdzili, ze Borderlands 3 na PlayStation 4 Pro będzie działało w 60 klatkach na sekundę. Tytuł zaoferuje także szereg graficznych opcji konfiguracyjnych na konsoli Sony.
W opublikowanym dziś wpisie na oficjalnym blogu PlayStation deweloperzy z Gearbox Software opowiedzieli nieco o technicznej stronie Borderlands 3 na konsolach PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro, a także wydajności nadchodzącej gry na obu platformach. Jak zaznaczyli, w przeciwieństwie do poprzednich odsłon serii, które działały na zmodyfikowanym silniku Unreal Engine 3, trzecia część cyklu została zbudowana od podstaw na Unreal Engine 4, co dało twórcom wiele wcześniej niedostępnych możliwości, takich jak implementacja zaawansowanych efektów graficznych oraz technologii HDR. Autorzy potwierdzili przy tym, że Borderlands 3 na PlayStation 4 Pro będzie działało w 60 klatkach na sekundę.
Warto zaznaczyć, że stabilne 60 klatek dostępne będzie jedynie po wybraniu jednej z dwóch dostępnych konfiguracji graficznych (wydajność kontra rozdzielczość 4K), które coraz częściej pojawiają się w konsolowych tytułach. Borderlands 3 będzie wspierało tryb 4K oraz wspomnianą już technologię HDR. Obie funkcjonalności będzie można konfigurować osobno. Istnieć ma więc możliwość zabawy z HDR w rozdzielczości 1080p, a także rozgrywki z obrazem 4K przeskalowanym do standardowego full HD (supersampling).
Jeżeli chodzi o posiadaczy standardowego modelu PlayStation 4, twórcy nie precyzują jednak, na jaką wydajność mogą liczyć fani. Czy będzie to stałe 30 klatek na sekundę, czy też przewidywana jest opcja gry z odblokowanym framerate'em. Nie wiemy też wciąż nic o trybie kooperacyjnym na podzielonym ekranie, który z pewnością mocno obciąży prawie sześcioletnią konsolę. Dopóki nie zobaczymy zapisów z rozgrywki, możemy uznać, że w jego przypadku w najbardziej intensywnych momentach zabawy gracze na zwykłym PlayStation 4 mogą potencjalnie liczyć na częste spadki nawet do kilkunastu klatek na sekundę, jak miało to miejsce na PlayStation 3 w poprzednich odsłonach serii. W wywiadzie przedstawiciele Gearboksu wspominają niestety jedynie o sieciowym co-opie i niesprecyzowanych nowych technikach matchmakingu, które będą zaimplementowane w produkcji.
Borderlands 3 zadebiutuje w sprzedaży 13 września i pojawi się równocześnie na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.