autor: Aleksander Kaczmarek
Bodycount - pierwsze szczegóły prosto z Codemasters
Firma Codemasters ujawniła kilka szczegółów na temat swojego nowego projektu - strzelaniny z gatunku FPS, o której pisaliśmy już wczoraj, przy okazji publikacji okładki nowego numeru czasopisma Official Xbox Magazine. Stworzenie gry Bodycount powierzono wewnętrznemu studiu deweloperskiemu w Guilford, a w prace zaangażowany jest m.in. Stuart Black, projektant Black.
Firma Codemasters ujawniła kilka szczegółów na temat swojego nowego projektu - strzelaniny z gatunku FPS, o której pisaliśmy już wczoraj, przy okazji publikacji okładki nowego numeru czasopisma Official Xbox Magazine. Stworzenie gry Bodycount powierzono wewnętrznemu studiu deweloperskiemu w Guilford, a w prace zaangażowany jest m.in. Stuart Black, projektant Black.
Czy w gatunku strzelanin z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPS) powiedziane już zostało ostatnie słowo? Stuart Black oraz jego współpracownicy z Codemasters Studios Guilford twierdzą, że jednak nie. Ich najnowsza gra na nowo zdefiniować ma pojęcie „zabawy z bronią”.
W przeciwieństwie do wielu konkurencyjnych tytułów, w tym także wydanych przez Codemasters jak Operation Flashpoint: Dragon Rising, Bodycount koncentrować się będzie niemal wyłącznie na emocjonującej destrukcji. Fabuła ma w jak najmniejszym stopniu odwracać uwagę od efektownych wybuchów i świstu kul.
Pierwsze screeny z Bodycount wyglądają obiecująco
Gracze staną do walki w potajemnym, globalnym konflikcie, a ich jedynym zadaniem będzie wyeliminowanie wszystkich celów. Żaden świadek starć nie powinien ujść z życiem. Według zapowiedzi twórców arsenał dostępnej w grze Bodycount broni przyprawi o szybsze bicie serca nawet najzagorzalszych fanów gatunku, którzy strzelali już prawie z wszystkiego. Jak przystało na FPS z prawdziwego zdarzenia, w grze nie zabraknie trybu multiplayer z rozbudowanym systemem rywalizacji i kooperacji.
Dynamika akcji, spektakularne strzelaniny i w pełni interaktywne otocznie, są właśnie tym, na czym – zdaniem ekipy Blacka – graczom najbardziej zależy. Nie bez znaczenia są w tym przypadku otwarte wręcz nawiązania do rewolucji, jaką w grach wyścigowych wprowadził inny tytuł wyprodukowany przez Codemasters, Race Driver: GRID.
Z tą grą Bodycount ma zresztą więcej wspólnego. Strzelanina powstaje w oparciu o narzędzia programistyczne EGO Game Technology Platform. Są one rozwinięciem sprawdzonego już silnika graficznego EGO Engine.
Bodycount ukaże się w wersjach na konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Wersja dla komputerów PC nie została oficjalnie potwierdzona, ale biorąc pod uwagę zastosowaną technologię można się jej spodziewać. Planowany termin wydania gry to pierwszy kwartał 2011 roku.