Bloodstained: Ritual of the Night – spadkobierca serii Castlevania na Kickstarterze
Koji „IGA” Igarashi – wieloletni producent serii Castlevania – po długiej nieobecności wraca do branży. Na Kickstarterze ruszyła właśnie zbiórka na Bloodstained: Ritual of the Night – platformową grę akcji w 2.5D, stanowiącą duchowego spadkobiercę wspomnianego kultowego cyklu. Cel minimalny zbiórki (500 tysięcy dolarów) już udało się osiągnąc, więc tytuł ukaże się najwcześniej w 2017 roku na PC, XOne i PS4.
- Producent: Koji Igarashi we współpracy ze studiem Inti Creates
- Gatunek: „igavania” – platformowa gra akcji z częściowo otwartym światem i elementami RPG w side-scrollowanej perspektywie 2.5D
- Realia: gotycki horror
- Technologia: Unreal Engine 4
- Docelowe platformy sprzętowe: PC, PS4, XOne
- Planowany termin premiery: marzec 2017
- Minimalny cel zbiórki pieniędzy: 500 tys. dolarów
Jeśli dotkliwie odczuwacie brak na rynku nowych gier z serii Castlevania utrzymanych w jej klasycznym, rysunkowym stylu 2D lub 2.5D, powinniście zainteresować się tym, co właśnie dzieje się na Kickstarterze. Na wspomnianej platformie finansowania społecznościowego objawił się bowiem właśnie Koji „IGA” Igarashi – człowiek, który przez prawie całą pierwszą dekadę XXI wieku zasiadał na fotelu producenta przy tworzeniu kolejnych odsłon Castlevanii. Parę godzin temu rozpoczął on zbiórkę pieniędzy na swój nowy projekt, będący duchowym spadkobiercą serii, która dała mu sławę. Bloodstained: Ritual of the Night, bo tak zwie się nowe dzieło Igarashiego, to platformowa gra akcji w 2.5D, powstająca z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Jest ona współopracowywana przez studio Inti Creates, które obecnie pomaga też Keijiemu Inafune przy Mighty No. 9.
Twórcy dali sobie miesiąc z okładem, by zebrać 500 tysięcy dolarów – tymczasem cel minimalny udało się osiągnąć w kilka godzin od rozpoczęcia akcji. Twórcy potrzebują tych pieniędzy nie tyle na sfinansowanie całej produkcji, co na udowodnienie inwestorom, że gracze są zainteresowani takim projektem. Sukces oznacza, że gra powinna zadebiutować w pierwszych miesiącach 2017 roku.
Tak jak pierwowzór, akcja gry będzie ukazana w side-scrollowanym rzucie bocznym. Wcielimy się w Miriam – młodą sierotę dotkniętą klątwą, która powoduje, że jej skóra jest częściowo zamieniona w kryształ. Dziewczyna obudzi się po 10-letniej drzemce w zamku opanowanym przez piekielne siły i ruszy na spotkanie z twórcą tego miejsca, którego to samo przekleństwo zmieniło z jej niegdysiejszego przyjaciela we władcę ciemności.
Jak przystało na grę nawiązującą do serii Castlevania, świat gry będzie miał dość otwartą strukturę, zachęcającą do eksploracji. Walcząc z demonami i wykonując zadania, bohaterka będzie rozwijała swoje umiejętności, a także zbierała rozmaite przedmioty. Znajdą się wśród nich materiały pozwalające odblokowywać nowe artefakty i zdolności poprzez system rzemiosła.
Nie wiemy jeszcze, jak będzie wyglądała właściwa gra - ale dzięki tej grafice koncepcyjnej wiemy przynajmniej, w jaki styl celuje deweloper.
O właściwy poziom wrażeń estetycznych zadba nie tylko klimatyczna oprawa wizualna – której wizję na razie można podziwiać tylko na garści grafik koncepcyjnych – ale także muzyka. Ta ostatnia zostanie skomponowana przez Michiru Yamane, która odpowiadała za ścieżkę dźwiękową wielu gier z serii Castlevania.
Jeśli już teraz chcecie wesprzeć wysiłek Kojiego Igarashiego, warto zasilić konto dewelopera kwotą nie mniejszą niż 28 dolarów (ok. 93 zł). Zapewniacie sobie w ten sposób cyfrową kopię Bloodstained: Ritual of the Night na dowolną platformę sprzętową.
Na koniec warto jeszcze przedstawić wybrane cele dodatkowe zbiórki:
- 700 tysięcy dolarów – druga grywalna postać, która pozwoli bawić się w kooperacji i trybie versus;
- 800 tysięcy dolarów – dodatkowy, „koszmarny” poziom trudności;
- 850 tysięcy dolarów – zatrudnienie Davida Haytera (a.k.a. Solid Snake’a), by podłożył głos głównemu antagoniście.