Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 listopada 2015, 18:45

autor: Janusz Guzowski

BlizzCon 2015 – podsumowanie

BlizzCon to cykliczna impreza poświęcona produkcjom studia Blizzard. Na tegorocznej edycji nie zabrakło największych hitów amerykańskiej firmy – ujawniono nowe informacje dotyczące takich gier jak World of Warcraft: Legion, Diablo III, StarCraft II: Legacy of the Void, Overwatch, Hearthstone i Heroes of the Storm. Zobaczcie podsumowanie imprezy.

W Anaheim Convention Center w Kalifornii odbyła się kolejna impreza z cyklu BlizzCon. - BlizzCon 2015 – podsumowanie - wiadomość - 2015-11-08
W Anaheim Convention Center w Kalifornii odbyła się kolejna impreza z cyklu BlizzCon.

BlizzCon to odbywająca się co roku impreza poświęcona produkcjom studia Blizzard. Spotkanie odbywa się w Anaheim Convention Center w Kalifornii i od kilku edycji przyciąga maksymalną liczbę gości, jaką może pomieścić to centrum konferencyjne – około 27 tysięcy osób. Oprócz turniejów sportu elektronicznego, czy konkursów cosplay, jest to też najlepsza okazja do ujawnienia nowych informacji dotyczących najważniejszych produkcji amerykańskiej firmy. Także w tym roku nie zabrakło sztandarowych tytułów zamieci – usłyszeliśmy zatem o takich grach jak World of Warcraft: Legion, Diablo III, StarCraft II: Legacy of the Void, Overwatch, Hearthstone i Heroes of the Storm. Poniżej znajdziecie krótkie podsumowanie wszystkich zebranych informacji.

Warcraft i inne adaptacje filmowe

Zgodnie z zapowiedziami podczas ceremonii otwarcia zaprezentowano ponad dwuminutowy zwiastun filmowej adaptacji serii Warcraft. Materiał – wypełniony efektami specjalnymi – przedstawia bohaterów oraz zarys fabuły. Przypomnijmy, że Reżyserem filmu jest Duncan Jones, który odpowiadał za stworzenie wielokrotnie nagradzanego obrazu science-fiction pod tytułem Moon. Obraz ma trafić do kin w czerwcu przyszłego roku.

Przy okazji warto wspomnieć, że firma Activision Blizzard utworzyła specjalny oddział, którego celem jest tworzenie filmowych i telewizyjnych adaptacji największych marek wydawcy. Pierwszym projektem zespołu będzie serial animowany Skylanders Academy, w drugiej kolejności możemy liczyć na ekranizację serii Call of Duty.

Heroes of the Storm

W trakcie konferencji ujawniono również najbliższe plany wobec gry Heroes of the Storm. W najbliższym czasie MOBA Blizzarda może liczyć na wprowadzenie trybu Areny. Pozwoli on zmierzyć się dwóm pięcioosobowym drużynom, a walka toczyć się będzie do dwóch zwycięstw. Przed rozpoczęciem rozgrywki gracze wybiorą swoją postać spośród trzech losowych bohaterów. Co ciekawe, w trybie Areny nie będzie ograniczeń odnośnie tego ile razy dany bohater może pojawić się w szeregach jednej drużyny.

Ujawniono także trzy kolejne postacie, które pojawią się jako grywalni bohaterowie. Wszystkie pochodzą z uniwersum gier z serii Warcraft. Będą to Lunara (driada koncentrująca się na atakach dystansowych i zwinnie włączająca się w walkę), Genn Szarogrzywy (władca worgenów, postać preferująca walkę w zwarciu zdolna do błyskawicznej metamorfozy) oraz. Czo'gal (dwugłowy ogr wymagający dwóch graczy do kierowania).

Podczas panelu zaprezentowano również nową mapę. Prowadzenie rozgrywki na Wieżach Zagłady zmusi graczy do walki o aktywację ołtarzy wyrastających na planszy, gdyż dopiero wówczas możliwe będzie ostrzelanie bazy wroga chronionej magicznym polem siłowym.

Hearthstone

Nowej zawartości doczeka się również sieciowa karcianka firmy Blizzard. Jednym z punktów programu była bowiem zapowiedź Ligii Odkrywców, trzeciej przygody fabularnej do gry Hearthstone. Rozszerzenie zaoferuje 4 skrzydła, 45 nowych kart, wyzwania klasowe, dwie dodatkowe plansze oraz słowo kluczowe „odkryj”, dzięki którym otrzymamy możliwość wyboru spośród 3 losowych kart odpowiednich dla naszej klasy i spełniających określony warunek. Premiera pierwszego skrzydła przewidziana jest na 13 listopada.

Overwatch

Uzyskaliśmy też kilka istotnych informacji dotyczących strzelanki Overwatch. Przedstawiciele firmy Blizzard potwierdzili, że gra nie wykorzysta modelu darmowego z mikropłatnościami. Produkt będzie sprzedawany w tradycyjnej formie, w wersji na komputery osobiste i konsole Xbox One oraz PlayStation 4. Decyzja ta została podyktowana niezbyt rozwiniętym systemem tytułów opartych na licencji free-to-play na urządzeniach firmy Microsoft i Sony.

W trakcie panelu zaprezentowano także nowy zwiastun rozgrywki, ujawniono również kolejne trzy postacie. Pierwszym z nich była dziewczyna D.Va, pilotująca niewielkiego mecha, drugim wojownik ninja imieniem Genji wyposażony w miecze oraz shurikeny, trzecim zaś Mei, dysponująca m.in. pistoletem umiejącym strzelać soplami lodu lub strugą mrozu zamrażającą przeciwników.

Gra powinna ukazać się na wiosnę przyszłego roku.

StarCraft II: Legacy of the Void

Podczas BlizzCon 2015 nie mogło zabraknąć również gry StarCraft II: Legacy of the Void, której premiera przewidziana jest na 10 listopada. Kampania poświęcona Protossom nie będzie ostatnią zawartością przygotowaną dla graczy. Amerykański deweloper planuje wypuścić w przyszłym roku kilka mniejszych i większych rozszerzeń oraz dodatków, które zapewnią użytkownikom dalszą zabawę. Jednym z pierwszych fabularnych DLC przeznaczonych dla pojedynczego gracza będzie seria Tajnych Operacji Novy. Dodatek zaplanowany jest jako dziewięć misji wydawanych w formie epizodów po trzy za każdym razem. Fabuła opowie o wydarzeniach dziejących się już po zakończeniu tych przedstawionych w Legacy of the Void. Pierwsza część dodatku powinna ukazać się wiosną przyszłego roku. W trakcie panelu mogliśmy też obejrzeć zwiastun na premierę gry StarCraft II: Legacy of the Void.

Diablo III

Dziś z kolei ukazała się informacja dotycząca planowanej aktualizacji do gry Diablo III. Poprawka oznaczona numerem 2.4.0 wprowadzi do produkcji Blizzarda między innymi nowy obszar zmagań – Wyspę Szarej Pustki. Jest to tajemnicze, zalesione miejsce. Okoliczni mieszkańcy utrzymują, że osoby, które się tam zapuszczą, nigdy już nie wracają. Powiększone zostaną także dwa etapy obecnie już w grze – Wieczna Knieja oraz Królewskie kwatery. Wizyta w tych ostatnich rzuci nowe światło na życie Króla Szkieletów.

Deweloperzy zdecydowali się także na zmiany w ekwipunku. Odświeżono, poprawiono lub zmieniono niemal każdy z 24 zestawów klasowych dostępnych w grze. Oprócz tego stworzono nowe wersje dwóch obecnych w tytule dwuczęściowych zestawów biżuterii oraz dodano dwuczęściowy (składający się z korbacza i tarczy) zestaw dla Krzyżowca.

Aktualizacja przyniesie także dwie nowe funkcjonalności. Pierwsza z nich – Podziemia Zestawów – pozwoli nam na zdobycie specjalnych elementów ozdobnych do noszonego przez nas kompletu. Aby je otrzymać, będziemy musieli odnaleźć i przebrnąć przez specjalne lochy przygotowane specjalnie z myślą o naszym zestawie. Drugi – Wzmocnienie Szczeliny – umożliwi graczowi zwiększenie liczby możliwych ulepszeń legendarnych klejnotów o jeden, maksymalnie do czterech.

Oprócz tego przebudowy doczeka się część interfejsu odpowiedzialna za pasek wzmocnień. Twórcy zdecydowali się też na zaimplementowanie w wersji na komputery osobiste dynamicznego systemu walki znanego z edycji konsolowej. Mowa tutaj o zmianach w funkcjonowaniu premii za masakrę i zniszczenie, które będą zachęcały do bardziej agresywnej rozgrywki. Aktualizacja powinna trafić na Publiczny Serwer Testowy w najbliższych tygodniach.

World of Warcraft: Legion

Na konferencji nie mogło też zabraknąć rozszerzenia World of Warcraft: Legion. Dowiedzieliśmy się, że dodatek, którego fabuła skupi się wokół inwazji demonicznego Płonącego Legionu na krainy Azeroth, ukaże się przed końcem lata przyszłego roku. Było to potwierdzenie nieoficjalnych informacji zdobytych dzień wcześniej przez fanów produkcji.

Na specjalnym panelu omówiono także system skalowania poziomu trudności, obecny w nowej lokacji, jaką będą zapomniane wyspy Broken Isles. Zdecydowano się na rozwiązanie, które pozwoli graczom przechodzić obszary zawarte w rozszerzeniu w dowolnej kolejności. Zamiast prowadzić gracza po poszczególnych krainach po kolei w ściśle określonym ciągu wyznaczanym przez rosnący poziom trudności, twórcy zdecydowali na skalowanie napotykanych potworów i ekwipunku w zależności od aktualnego poziomu gracza. Dopiero osiągnięcie nowego maksymalnego poziomu rozwoju postaci – 110, odblokuje dostęp do krainy Suaramar, która będzie miejscem kulminacyjnych wydarzeń dodatku.

Dowiedzieliśmy się również, jak będzie wyglądał początek przygody nowej klasy postaci – demon huntera. Gracze, którzy zdecydują się na grę łowcą demonów, rozpoczną rozgrywkę na 98 poziomie doświadczenia jako przyboczni Illidana Stormrage'a w trakcie jego wyprawy na opanowaną przez demony planetę Mardum. W trakcie przedzierania się przez zastępy przeciwników postać stopniowo odblokuje wszystkie dostępne umiejętności i osiągnie setny poziom doświadczenia. Takie rozwiązanie pozwoli na bardziej delikatne wprowadzenie graczy w mechanikę gry demon hunterem. Wyprawa Illidana zakończy się fiaskiem, a nasza postać trafi do więziennej fortecy. Nie pozostanie w niej jednak długo, gdyż zostanie oswobodzona przy okazji szturmu sił Hordy i Przymierza. W tym momencie dołączymy do reszty świata Azeroth.

W trakcie konferencji była również mowa o nowych funkcjach obecnych w nadchodzącym rozszerzeniu. Aby stawić czoła demonom, gracze będą mogli stworzyć organizacje gromadzące czempionów tej samej klasy, ponad podziałami między Hordą i Przymierzem. Podobnie jak w przypadku garnizonów, zakony ulegną stopniowemu ulepszaniu, a jedną z głównych aktywności dla gracza w ich obrębie będzie rozwijanie herosów, wchodzenie z nimi w interakcje oraz wysyłanie ich na rozmaite misje. Wspomniano także o artefaktach, czyli unikalnym wyposażeniu (po jednej dla przedstawiciela każdej klasy postaci i specjalizacji), które otrzyma indywidualne drzewko perków i będzie rozwijało się wraz z osiąganiem przez gracza kolejnych poziomów doświadczenia. Podczas prezentacji nie mogło zabraknąć oficjalnego zwiastuna produkcji: