Blizzard znowu wstrzymał handel przedmiotami w Diablo 4, przyczyną jest nowy-stary exploit
„Cud” rozmnażania złota i przedmiotów ponownie zawitał do Diablo 4. Blizzard na czas naprawy uciążliwego błędu wstrzymał opcję handlu.
Diablo 4 nie ma ostatnio dobrej passy. W zeszłym tygodniu graczy przywitały dwa wydarzenia: start drugiego sezonu, a także rozpoczęcie sprzedaży „Diabełka” na Steamie. Zarówno pierwsze, jak i drugie nie należało do miażdżących sukcesów.
Sezon krwi nie zmienił znacząco odbioru gry, która również osiągnęła dość mizerne wyniki przy okazji steamowej premiery. Jakby tego było mało, do Diablo 4 powrócił błąd pozwalający na duplikowanie złota oraz przedmiotów.
Nowy-stary błąd
Po raz pierwszy o możliwym nadużywaniu podobnego błędu dowiedzieliśmy się w sierpniu tego roku. Wówczas gracze w swoim posiadaniu mogli mieć absurdalne kwoty, sięgające nawet miliardów sztuk złota.
Zarówno z sierpniowym problemem, jak i obecną sytuacją Blizzard radzi sobie podobnie – poprzez tymczasowe wyłączenie handlu. Jak możemy przeczytać w deweloperskim wpisie na oficjalnym forum Diablo 4:
Zawiesiliśmy handel w Diablo IV do odwołania z powodu exploita polegającego na duplikowaniu przedmiotów i złota. Pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu i poinformujemy was, gdy tylko przywrócimy możliwość handlu. Będziemy nadal monitorować tę aktywność, aby zapewnić wszystkim dobre wrażenia z gry.
Każde konto, które angażuje się w duplikowanie złota i przedmiotów, zostanie potraktowane zgodnie z naszą Umową licencyjną użytkownika końcowego.
Dziękujemy za zgłoszenie tego exploita i cierpliwość.
Ostatnim razem Blizzard poradził sobie z naprawieniem błędu w jeden dzień. Jak pójdzie teraz? Handel został wyłączony kilkanaście godzin temu; jeśli deweloperzy utrzymają tempo sprzed kilku miesięcy, może jeszcze dziś wieczorem uporają się z problemem.
Niewykluczone jest jednak, że tym razem poczekamy nieco dłużej, bo twórcy będą chcieli się upewnić, iż problem się już nie powtórzy.