autor: Marcin Skierski
Blizzard testuje wczesną wersję Titana
Choć na temat tajemniczego projektu MMO Blizzarda o kodowej nazwie Titan wciąż nie wiemy nic konkretnego, w zaciszu studia najwyraźniej już dawno zakończono początkowe prace koncepcyjne.
Choć na temat tajemniczego projektu MMO Blizzarda o kodowej nazwie Titan wciąż nie wiemy nic konkretnego, w zaciszu studia najwyraźniej już dawno zakończono początkowe prace koncepcyjne.
Tak przynajmniej wynika z wywiadu, jakiego serwisowi Gamasutra udzielił Paul Sams, dyrektor operacyjny Blizzarda. Zdradził on, że twórcy testują już grywalną wersję Titana i jej obecny poziom każe z optymizmem patrzeć w przyszłość: „Jesteśmy bardzo pewni tego produktu. Jest naprawdę niesamowity. Już teraz w niego gramy”.
Oczywiście nie oznacza to, że mamy tu do czynienia z zaawansowanym kodem, który nie będzie zbytnio odbiegał od tego, co zobaczymy na sklepowych półkach. Do premiery gry wciąż pozostaje bardzo dużo czasu, a deweloping każdego reprezentanta gatunku MMO zabiera długie lata. Jeśli dodamy do tego znaną tendencję Blizzarda do maksymalnego dopieszczania swoich produkcji, to jeszcze przez długi czas nie przyjdzie nam zagrać w Titana.
Nasz rozmówca potwierdził także wcześniejsze doniesienia, że Titan nie spróbuje zastąpić na rynku prawdziwego giganta gatunku, czyli World of Warcraft. Zadaniem nowego projektu nie będzie zatrzymanie sukcesów tej ostatniej produkcji, ale twórcy liczą na to, że uda im się nieco przyćmić jej blask.
Trzeba przyznać, że Blizzard ma bardzo ambitne plany w kontekście Titana. Do tej pory nikomu nie udało się jeszcze przebić popularności gry MMO osadzonej w uniwersum Warcrafta – wydaje się więc, że tylko jej autorzy są w stanie to zrobić. W wypowiedzi Samsa pojawiło się też zdanie, że Titan miałby się ukazać po Diablo III. Nie jest to jednak nic odkrywczego, jako że jego premiery nie spodziewamy się wcześniej niż w okolicach 2013 roku.