Birthright, Mars City Security, The Forgotten City, Autumn Leaves i inne najlepsze modyfikacje (19/10/2015)
W najnowszym przeglądzie modów omawiamy projekty do takich gier jak Half-Life 2, Fallout: New Vegas, The Elder Scrolls V: Skyrim, Mount & Blade: Warband, Doom 3, Deus Ex, Blitzkrieg 2, R.U.S.E. czy Crusader Kings II.
Witajcie w kolejnej odsłonie naszego cyklu omawiającego najciekawsze mody wypuszczone w ostatnich tygodniach.
Gry akcji
Mars City Security do Doom 3
Po kilku latach prac ukazał się mod Mars City Security do Doom 3. Projekt kompletnie przebudowuje tryb multiplayer w grze, oferując nowe postacie, lokacje, mapy i tryby rozgrywki. Wszystko to działa na znacznie ulepszonym kodzie sieciowym.
Dostępne są trzy tryby zabawy. W kooperacyjnej kampanii PvE czterech graczy musi połączyć siły, aby przedrzeć się przez zestaw starannie zaprojektowanych misji fabularnych. Natomiast w DemonWars cztery osoby muszą odpierać ataki coraz liczniejszych hord demonów. Dostępny jest także Deathmatch dla maksymalnie ośmiu użytkowników.
Killzone Source do Half-Life 2
Z kolei Killzone Source to modyfikacja do Half-Life 2 odtwarzająca misję Strange Company z pierwszej odsłony konsolowego cyklu Killzone. Projekt jest stosunkowo krótki (przejście go zajmuje kilkadziesiąt minut), ale imponuje jakością wykonania. Większość elementów graficznych, w tym modele i tekstury, jest nowa. Zrekonstruowano także uzbrojenie i przeciwników. Przede wszystkim jednak twórcy udało się skopiować nietypowy klimat pierwowzoru.
Half-Life 2 Substance
Ciekawie prezentuje się także Half-Life 2 Substance. Projekt gruntownie przerabia całą rozgrywkę poprzez zmianę sposobu funkcjonowania kombinezonu noszonego przez Gordona Freemana, wzorem serii Crysis pozwalając na zwiększanie możliwości bojowych postaci. Może on działać w jednym z pięciu trybów - Defensywnym, Szturmowym, Skradankowym, Zwiadowczym i Rozpruwacza. Każdy z nich oferuje własne umiejętności specjalne, bonusy oraz uzbrojenie, wymuszając tym samym stosowanie odmiennych taktyk.
Aby w pełni wykorzystać możliwości kombinezonu, autorzy mocno zmodyfikowali kampanię dla pojedynczego gracza. Starcia są trudniejsze i różnią się przebiegiem od tych z podstawki. Dodano także masę nowych bitew. Zmieniono również fabułę - w Half-Life 2 Substance ludzkość nigdy nie skapitulowała i wciąż prowadzi wojnę przeciwko siłom Combine.
Jednocześnie mod pozwala na rozegranie oryginalnej kampanii, bez zmian w fabule i starciach, a jedynie z dodanym kombinezonem. Przygotowano także ponad setkę samodzielnych misji dziejących się w wirtualnej rzeczywistości.
Battles of the Storm do Star Wars: Battlefront II
Obecnie oczy większości miłośników Gwiezdnych Wojen zwrócone są w stronę nadchodzącego Star Wars Battlefront autorstwa studia DICE. Pojawił się jednak dobry pretekst, aby odkurzyć klasyczne Star Wars: Battlefront II. Wydany właśnie mod Battles of the Storm zawiera zestaw pięciu nowych map do rozgrywek multiplayer. Są one bardzo zróżnicowane, oferując zarówno walkę na powierzchniach planet, jak i starcia w kosmosie. Wszystkie poziomy są dopracowane i poziomem graficznym co najmniej dorównują temu, co oferuje podstawowa wersja gry. Cechuje je także imponująca skala, pozwalająca na toczenie bitew z udziałem nawet trzystu graczy.
Mod oferuje także pokaźny zestaw nowych klas oraz zmienia sposób działania gwiezdnych niszczycieli. Teraz te potężne statki pozostają w ruchu i mogą zostać zniszczone.
Przygody do Dark Mod
Dopisali także fani tworzący nowe przygody do darmowej skradanki The Dark Mod. Z najnowszych przygód najbardziej godne uwagi są:
- A House of Locked Secrets - to mini kampania składająca się z dwóch misji. Pod względem fabularnym jest to kontynuacja przygody Requiem, ale jej znajomość nie jest potrzebna do zabawy. Wcielamy się w starego złodzieja, który chce przejść na emeryturę i w tym celu postanawia obrabować skarbiec jednego z lokalnych bogaczy. Nie wie jednak, że w skarbcu znajdzie również klucz do wyjaśnienia tajemnicy równie starej co samo Miasto.
- No Honor Among Thieves - w tej przygodzie wplątujemy się w sam środek konfliktu między lokalnym chciwym baronem, a szantażującym go biskupem. Naszym zadaniem jest obrabowanie obydwu tych kanalii.
- Ulysses: Protecting the flock - obszerna przygoda będąca kontynuacją projektu Ulysses: Genesis. Ponownie wcielamy się w fanatyka religijnego wykonującego tajne misje dla lokalnej organizacji religijnej. Misja jest nietypowa, gdyż koncentruje się na zabijaniu po cichu wskazanych celów.
Lost Heaven Multiplayer do Mafia: The City of Lost Heaven
Fani marki Mafia zainteresowani są obecnie głównie nadchodzącą trzecią odsłoną serii, ale nie wszyscy z nich zapomnieli o pierwszej części cyklu. Po wielu latach prac grupa moderów udostępniła wreszcie szerokiej publiczności projekt Lost Heaven Multiplayer, który, zgodnie z tytułem, wprowadza do tej produkcji rozgrywki wieloosobowe. Twórcy zaoferowali prostego w instalacji klienta i uruchomili serwery z kilkoma różnorodnymi trybami rozgrywki. Można również postawić własny serwer, a nawet samemu napisać nowy tryb zabawy korzystając z języka programistycznego Squirrel.
Sky Reclamation Project do S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky cieszy się najmniejszym uznaniem spośród trzech odsłon tego cyklu, więc zapewne nie brakuje osób, które do tej pory nie przeszły tej gry. Takich graczy zainteresować może mod Sky Reclamation Project. Projekt pełni rolę nieoficjalnego patcha i usuwa wiele błędów pozostawionych przez oryginalnych deweloperów.
Gry strategiczne
Birthright do Crusader Kings II
Crusader Kings II doczekało się już sporego zestawu wyśmienitych modów przenoszących akcję w realia różnorodnych krain fantasy. Najnowszym członkiem tego szacownego grona stał się projekt Birthright, bazujący na uniwersum stworzonym przez wydawnictwo TSR dla gry fabularnej Dungeons & Dragons.
Projekt oferuje nową mapę, frakcje, jednostki, postacie, wydarzenia oraz technologie. Wprowadzono magię i nieludzkie rasy, a kierowani przez gracza władcy posiadają w sobie krew bogów, zapewniającą im dostęp do nadnaturalnych umiejętności. Wszystko to diametralnie zmienia przebieg rozgrywki, oferując prawdziwie świeże wrażenia i wyzwania. Do tego Birthright posiada masę nowych elementów graficznych.
Stołowy pierwowzór był unikalną pozycją z powodu skoncentrowania się na odgrywaniu roli władców i mechanizmy Crusader Kings II świetnie nadają się do odtworzenia specyfiki Birthright na komputerze.
West Slavic Kinship do Europa Universalis IV
Z kolei West Slavic Kinship to modyfikacja do gry Europa Universalis IV, której celem jest zwiększenie różnorodności oraz szczegółowości rejonów centralnej i wschodniej Europy, w tym zwłaszcza państw słowiańskich. Jednocześnie starano się mimo wszystko zachować realizm historyczny.
Autor dodał 100 nowych prowincji, 13 kultur oraz 60 nacji i masę świeżych wydarzeń historycznych. Przerobił także system handlu oraz wprowadził spory zestaw nowych państw, które mogą się uformować na skutek przebiegu rozgrywki.
Kaiserreich: Legacy of the Weltkrieg do Darkest Hour
Warto także zwrócić uwagę na nową wersję projektu Kaiserreich: Legacy of the Weltkrieg do gry Darkest Hour. To jeden z największych modów kiedykolwiek opracowanych z myślą o strategiach firmy Paradox Interactive i twórcy rozwijają go od dziesięciu lat.
Modyfikacja pozwala bawić się w alternatywnej wizji początków XX wieku. Na początku rozgrywki świat podzielony jest między trzy frakcje - Entente, Mitteleuropa i sojusz międzynarodowy. Autorzy przygotowali liczne nowe kraje, setki wydarzeń historycznych, nowe postacie i technologie. Do tego projekt oferuje pełną swobodę rozgrywki, pozwalając w praktyce na niemal dowolne zmiany w sytuacji geopolitycznej, jak i wpływ na ukształtowanie wyniku I wojny światowej.
Homeworld:@
Sporej aktualizacji doczekał się także projekt Homeworld:@, czyli modyfikacja do Homeworld 2, która powstała z powodu niezadowolenia autorów ze zmian, jakie gra wprowadziła w stosunku do Homeworld i Homeworld: Cataclysm. Projekt jest próbą opracowania alternatywnej kontynuacji, rozwijającej rozwiązania tych dwóch tytułów, a jednocześnie korzystającej ze znacznie lepszego silnika drugiej części cyklu.
Twórcy wprowadzili dziesiątki nowych jednostek, przerobili zbalansowanie i mechanizmy rozgrywki oraz mocno zmienili przebieg kampanii fabularnej. Warto wspomnieć, że jest to ostatnia wersja moda do tej gry, gdyż autorzy podjęli decyzje o przestawieniu projektu na silnik z Homeworld Remastered Collection.
RSCBM do R.U.S.E.
Warto także zainteresować się projektem RSCBM - Ruse SuperCrumpets Balance Mod do R.U.S.E., którego celem jest generalne ulepszenie i rozbudowanie tego RTS-a. Autorzy poprawili zbalansowanie rozgrywki, tak aby była bardziej wymagająca i taktyczna. Ponadto osłabiono jednostki i umiejętności, które zbytnio dominowały potyczki. Poprawiono także liczne błędy i niedociągnięcia pozostawione przez oryginalnych deweloperów, a dodatkową atrakcją jest dodanie do trybu multiplayer sześciu map z kampanii.
Tworząc moda autorzy starali się, aby pozostał on wierny stylowi pierwowzoru i sprawiał wrażenie oficjalnego patcha przygotowanego przez studio Eugene.
Blitzkrieg 2.5
Ukazała się także nowa aktualizacja Blitzkrieg 2.5, czyli największego moda do Blitzkrieg 2. Jak sugeruje nazwa projektu, ma on na celu generalne ulepszenie i rozbudowanie tego wojennego RTS-a.
Mocno przerobiono zasady funkcjonowania oddziałów i pojazdów, tak aby zwiększyć realizm. Dodano także masę nowych jednostek i dźwięków oraz wyraźnie poprawiono jakość tekstur. Ponadto wprowadzono cztery nowe kampanie oraz spory zestaw pojedynczych misji, a wszystko to jest oczywiście rozgrywane na nowych mapach.
The Football Manager Whizzkids 2015 Transfer Database Update
Do premiery najnowszej odsłony cyklu piłkarskich menadżerów studia Sports Interactive pozostało jeszcze kilka tygodni, więc fanów cyklu zainteresować może mod The Football Manager Whizzkids 2015 Transfer Database Update do zeszłorocznego Football Manager 2015. Projekt uaktualnia bazę danych, taka by brała pod uwagę wszystkie zmiany, jakie zaszły po premierze gry, w tym zwłaszcza transfery zawodników, potencjalne młode talenty oraz sytuację zespołów w rozgrywkach.
Tiberian Sun Client
Ukazał się także projekt Tiberian Sun Client, czyli przerobiona wersja Command & Conquer: Tiberian Sun, dopasowana do współczesnych sprzętów i systemów operacyjnych. Zapewniono pełną kompatybilność oraz wsparcie dla wysokich rozdzielczości szerokooekranowych. Ponadto zaimplementowano obsługę trybu sieciowego wykorzystującego zarządzany przez fanów system CnCNet.
Warto zauważyć, że projekt jest samodzielną grą i nie wymaga posiadania podstawowej wersji Command & Conquer: Tiberian Sun. Jakiś czas temu firma Electronic Arts wypuściła bowiem tę grę za darmo i dlatego Tiberian Sun Client zawiera nie tylko tryb multiplayer, ale również wszystkie kampanie.
Terra Firma Mods do RimWorld
Warto także zwrócić uwagę na nową wersję Terra Firma Mods, czyli zestawu czterech małych projektów do RimWorld. Pierwszy dodaje stoły do kostnic, jak również worki na ciała i lodówki, dzięki czemu nie musimy już palić wszystkich zwłok. Drugi pozwala produkować bardziej uniwersalny typ skóry, mający więcej zastosowań w systemie craftingu niż inne tego typu materiały. Trzeci dodaje półki i szafki, ułatwiające organizację przedmiotów, a czwarty oferuje kilka nowych typów uzbrojenia oraz możliwość jego montowania na wieżyczkach strażniczych
Gry RPG
Deus Ex: Revision
Po czterech latach od pierwszej zapowiedzi doczekaliśmy się wreszcie premiery moda Deus Ex: Revision, pozwalającego na nowo odkryć kultowe Deus Ex z 2000 roku. W tym projekcie lokacje zostały przeprojektowane, pomieszczenia zyskały na szczegółowości, zespół EdenShard stworzył nową ścieżkę dźwiękową opartą na pierwowzorze, a dodatkowo całość uzupełniono innymi modami, dzięki czemu tekstury są w wysokiej rozdzielczości oraz pojawiły się ładniejsze modele 3D i renderowanie Direct3D 9.
Game of Thrones - Roleplay Module do Mount & Blade: Warband
Ukazała się nowa wersja Game of Thrones - Roleplay Module, czyli szybko rozwijającej się modyfikacji do Mount & Blade: Warband. To totalna konwersja, która przenosi akcję w realia krainy Westeros, znanej z powieściowej serii Pieśń lodu i ognia oraz serialu Gra o Tron.
Autorzy podmienili większość elementów gry, wprowadzając nową mapę, modele, tekstury i uzbrojenie. Mocno przerobiono również mechanizmy zabawy, tak aby lepiej oddawały specyfikę tej marki.
Całość nastawiona jest wyłącznie na rozgrywki multiplayer, które toczone są na założonych przez autorów serwerach. Co ciekawe, te serwery są stałe i nie odbywają się na nich resety statusu. W rezultacie niczym w grach MMO, świat ulega zmianom na skutek akcji graczy. Ponadto mod nakierowany jest na poważne odgrywanie ról i wygłupiający się użytkownicy szybko zostają wyrzuceni.
Whigs and Tories do Mount & Blade: Warband - Napoleonic Wars
Ukazała się też pierwsza beta Whigs and Tories, czyli modyfikacji do Mount & Blade: Warband - Napoleonic Wars, która przenosi akcję w czasy tzw. Wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych. Mod osadzony jest w 1777 r., czyli w drugim roku konfliktu. Autorzy podmienili praktycznie każdy element oryginalnej gry - nowe są postacie, mundury, dźwięki, mapy oraz uzbrojenie.
Całość nastawiona jest na potyczki multiplayer, symulujące bitwy pomiędzy siłami trzynastu kolonii a armiami brytyjskimi. Twórcy ponadto lekko przerobili mechanizmy rozgrywki, tak aby lepiej oddać specyfikę tego konfliktu.
The Forgotten City do The Elder Scrolls V: Skyrim
The Forgotten City to mod do The Elder Scrolls V: Skyrim, który wprowadza do gry zupełnie nową i nieliniową historię. Główny wątek dotyczy tajemniczego morderstwa, do którego doszło w starożytnym, podziemnym mieście. Trzon rozgrywki nie odbiega od tego, do czego przyzwyczaiła nas seria The Elder Scrolls i opiera się przede wszystkim na eksploracji i walce z nowymi rodzajami przeciwników. Twórcy moda postanowili jednak urozmaicić zabawę i wprowadzili do niej także elementy związane z poszukiwaniem śladów i przesłuchiwaniem postaci niezależnych celem rozwikłania sekretu zabójstwa. Największą nowość stanowią jednak podróże w czasie, które będą kluczowe dla odkrycia prawdy.
Modyfikacja The Forgotten City jest czymś więcej niż tylko prostym dodatkiem, tworzonym przez zapaleńców i przypomina oldskulowe rozszerzenia gier. Otrzymujemy tutaj dopracowaną historię, zupełnie nowe lokacje, postacie i przeciwników, a także ponad 1200 linii dialogowych, czytanych przez 18 aktorów głosowych. Twórcy obiecują też, że fabuła ma zazębiać się z historią opowiedzianą w The Elder Scrolls V: Skyrim.
Helveton - The Fate of the Mountain do The Elder Scrolls V: Skyrim
Ciekawie prezentuje się także wydany kilka tygodni temu mod Helveton - The Fate of the Mountain. To obszerna przygoda do The Elder Scrolls V: Skyrim obracająca się wokół tytułowej górskiej wioski. Udajemy się tam, aby odkryć, co spowodowało, że mieszkańcy rzucili się sobie do gardeł. Poza główną misją dostępne są także dwa zadania poboczne.
Mod oferuje nowe lokacje, postacie i potwory. Duży nacisk położono na interakcje z postaciami niezależnymi oraz rozwiązywanie zagadek.
Autumn Leaves do Fallout: New Vegas
Ukazał się także mod Autumn Leaves do Fallout: New Vegas, której autorem jest BaronVonChateau. To wspaniale opracowana mini kampania oferująca nową zawartość o rozmiarach porównywalnych z oficjalnymi dużymi dodatkami DLC i równie wysokim poziomie wykonania.
Fabuła obraca się wokół krypty Hypatia, wybudowanej dzięki hojności bogaczy zaniepokojonych zmianami klimatu politycznego przed wybuchem wojny nuklearnej. Nieuchronność konfliktu spowodowała bowiem wprowadzenie licznych ograniczeń swobód obywatelskich. Wspomniana krypta powstała jako sposób na ochronę wiedzy przed cenzorskimi zapędami rządu Stanów Zjednoczonych i w jej wnętrzu zgromadzono największą w historii kolekcję książek oraz taśm video. Niestety, bomby atomowe spadły znacznie wcześniej niż zakładano i żadnemu z inwestorów nie udało się na czas dotrzeć do Hypatii. W rezultacie we wnętrzu znalazł się tylko zarządca całego projektu. Aby zapewnić zbiorom ochronę po swojej śmierci przeprogramował obsługujące bibliotekę roboty, zapewniając im zdolność uczenia się i podejmowania własnych decyzji.
Mod oferuje długą na 7-10 godzin mini-kampanię, która rozpoczyna się, gdy kierowany przez nas Kurier odkrywa kryptę Hypatia. Na wykonanie czeka osiem misji i większość z nich ma szereg alternatywnych rozwiązań, a wybory gracza w istotny sposób wpływają na przebieg fabuły, doprowadzając ostatecznie do jednego z kilku możliwych zakończeń. Ponadto autorzy przygotowali 29 dodatkowych perków.
Autumn Leaves robi duże wrażenie jakością wykonania. Krypta Hypatia imponuje poziomem detali, a do tego twórcy zadbali o profesjonalnie nagrane kwestie audio, obejmujące w sumie ponad 2000 zdań. Wszystko to opatrzono ścieżką dźwiękową, którą skomponował Pablo Coma.
Five Nights at Vault 5 do Fallout: New Vegas
Nietypowym, ale godnym uwagi modem do Fallout: New Vegas okazało się Five Nights at Vault 5. Zgodnie z tytułem, projekt został zainspirowany serią horrorów Five Nights at Freddy’s. Mod oferują nowy schron, w którym musimy przeżyć sześć godzin – od północy do szóstej rano. Nie jest to łatwe, gdyż wiele miejsc jest zalanych śmiercionośną radiacją, a po korytarzach wałęsają się agresywne roboty.
Gracz jest praktycznie bezbronny i zamiast tego musi unikać wykrycia oraz korzystać z możliwości zamykania niektórych drzwi. W przeciwieństwie do Five Nights at Freddy’s, w modyfikacji nie jesteśmy ograniczeni do jednego pomieszczenia i zamiast tego konieczne jest regularne zmienianie lokalizacji postaci.
Pozostałe gry
Przygody do Amnesia: The Dark Descent
Obecnie serca miłośników pecetowych horrorów podbija gra SOMA studia Frictional Games, ale fani nie zapominają także o poprzedniej produkcji studia, czyli Amnesia: The Dark Descent. W ostatnich tygodniach ukazały się dwa imponujące mody do tego tytułu:
- The Fugitive: Episode Three – zgodnie z nazwą jest to trzeci epizod serii przygód i oferuje zakończenie całej historii. Znany z poprzednich odcinków Samuel Hamilton musi powstrzymać złego czarnoksiężnika Mariusa przez ukończeniem rytuału, który sprowadzi na Ziemię Lucyfera i rozpocznie Apokalipsę. Projekt imponuje rozmiarami, oferując ponad dziewięćdziesiąt map, masę nowych tekstur i obiektów, jednego oryginalnego potwora i osiem alternatywnych zakończeń. Wszystko to w sumie zapewnia co najmniej sześć godzin zabawy na najwyższym poziomie.
- Enigma – totalna konwersja, która przenosi akcję w czasy współczesne. Wszystkie lokacje wykonano praktycznie od zera, zapełniając je nowymi obiektami i teksturami. Ponadto możemy korzystać ze współczesnych wynalazków, takich jak latarki czy samochody. Fabuła opowiada o mężczyźnie, który w tajemniczych okolicznościach trafia do porzuconego miasta, nie pamiętając jak znalazł się w tym miejscu. Będzie musiał przeżyć noc oraz znaleźć sposób na ucieczkę.
Wieści ze świata modów
Warcraft: Armies of Azeroth - nowa porcja rozgrywki z remake'u Warcrafta III
Zespół pracujący nad Warcraft: Armies of Azeroth wypuścił nowy filmik prezentujący ten projekt w akcji. Przypomnijmy, że celem moda jest stworzenie remake’a Warcrafta III na silniku gry StarCraft II. Niestety, twórcy wciąż nie są w stanie podać planowane daty premiery.
Prawie fotorealistyczny mod do GTA V na pierwszym filmiku
Spore wrażenie zrobił także pierwszy krótki materiał video z moda Toddyhancera do Grand Theft Auto V, którego celem jest ulepszenie grafiki i zwiększenie jej realizmu. Zaprezentowany w filmiku fragment rozgrywki pozostawia wiele do życzenia pod względem ilości wyświetlanych klatek na sekundę, ale jest to spowodowane tym, że autor nagrał go na laptopie. Twórca podaje, że mod pożera od 10 do 30 FPS-ów w stosunku do „czystej” instalacji.
Klasyki
1187
1187 to modyfikacja do gry Half-Life 2: Episode Two oferująca mini kampanię, której akcja toczy się w Holandii i umiejscowiona jest pomiędzy wydarzeniami z pierwszej i drugiej części cyklu Half-Life. Ośrodek badawczy Black Mesa został już zniszczony i naszą planetę coraz częściej nawiedzają międzywymiarowe burze energetyczne. Wcielamy się w żyjącego w mieścinie Amstelveen mężczyznę imieniem Journe Lives. Większość lokalnej populacji dawno już przeniosła się do położonego niedaleko Amsterdamu, który został następnie odcięty od świata zewnętrznego. My niestety znaleźliśmy się poza murami miasta, więc przeżycie nie będzie łatwym zadaniem.
Mod jest bardzo bogaty fabularnie, a opowiadana historia świetnie współgra z przygnębiającą atmosferą. Autorzy nie poszli na łatwiznę i większość elementów zwiedzanego świata została stworzona od zera na potrzeby tego projektu.
Heretic II Enhancement Pack
Z kolei Heretic II Enhancement Pack to modyfikacja do Heretic II, która pełni rolę nieoficjalnego patcha, który ulepsza, rozszerza i unowocześnia tę grę. Autorzy poprawili błędy pozostawione przez oryginalnych deweloperów, upiększyli oprawę graficzną oraz dodali wsparcie dla wysokich rozdzielczości szerokooekranowych. Odpowiednio przerobiono również silnik, tak aby zapewnić kompatybilność z nowymi systemami operacyjnymi oracz podzespołami.
Ponadto rozbudowano system walki, dodając nowe ciosy oraz przywrócono funkcjonalność trybu multiplayer dzięki wprowadzeniu fanowskich serwerów.
Mutant Blobs From Uranus 3D
Ostatnim starszym modem, który chcemy Wam polecić jest Mutant Blobs From Uranus 3D. To totalna konwersja Wolfenstein 3D, która podmienia praktycznie wszystkie elementy na nowe, poczynając od elementów otoczenia, poprzez uzbrojenie i wrogów, aż na oprawie dźwiękowej i interfejsie kończąc.
Całość utrzymana jest w komediowym klimacie nabijającym się z niskobudżetowych filmów science-fiction. Wcielamy się w dzielnego astronautę, który musi odeprzeć inwazję zmutowanych kosmitów z planety Uran.