autor: Krystian Machnik
BioWare pracuje nad trybem gry wieloosobowej dla cyklu Dragon Age?
Portal Kotaku, powołując się na tajnego informatora, podał do wiadomości, że w BioWare trwają prace nad trybem gry wieloosobowej dla serii Dragon Age. Multiplayer ma zostać oparty na systemie areny i działać na oddzielnym silniku, jednak nie wiadomo w jakiej formie zostanie udostępniony.
Z nieoficjalnych informacji pozyskanych przez serwis Kotaku wynika, że cykl Dragon Age doczeka się trybu multiplayer. Przy okazji poznaliśmy kilka szczegółów, jednak ze względu na nieznane źródło tych doniesień, należy je traktować z dystansem.
Ze skąpych informacji wynika, że tryb wieloosobowy zostanie prawdopodobnie oparty na systemie areny, który niedawno wykorzystał CD Projekt RED w aktualizacji 2.0 dla gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Rozgrywka w arenie polega na walce z kolejnymi falami przeciwników, za pokonanie których otrzymuje się punkty. Naprzeciw siebie będą stawały dwie drużyny, z czego w skład jednej wejdą rycerze, magowie czy łotrzy, a po przeciwnej smoki. Walka ma odbywać się zarówno w trybie PvP, czyli gracz kontra gracz, jak i PvE, w którym zmierzymy się z przeciwnikami sterowanymi przez komputer.
Informator portalu Kotaku nie jest pewien, w jaki sposób tryb wieloosobowy miałby zostać wydany: jako część kolejnej odsłony serii, czy w formie dodatku DLC dostępnego do pobrania. Ponoć powstaje on na silniku Frostbite 2 autorstwa studia EA DICE (twórcy Battlefield 3). Podobne rozwiązanie zastosowano choćby w najnowszym Medal of Honor, który w trybie dla pojedynczego gracza wykorzystywał wysłużonego Unreal Engine 3, z kolei w multiplayerze działał na pierwszej wersji Frostbite.
Przypomnijmy, że pierwsze plotki na ten temat pojawiły się już w kwietniu bieżącego roku, kiedy zagraniczne czasopismo Official PlayStation Magazine podało, że trwają prace nad Dragon Age III, w którym ma znaleźć się tryb dla wielu graczy. Jak dotąd, nikt ze studia BioWare nie potwierdził tych doniesień.