autor: Szymon Liebert
BioWare pracuje nad poprawieniem płynności Star Wars: The Old Republic
Firma BioWare przyjęła do wiadomości narzekania części graczy na spadki płynności animacji w Star Wars: The Old Republic. Producent opublikował kilka porad jak zwiększyć wydajności gry i zminimalizować ryzyko przycięć, które podobno występują tylko na słabszych pecetach. Jednocześnie ekipa zajmująca się tytułem pracuje nad pełnoprawnym rozwiązaniem.
Gracze skarżą się na to, że Star Wars: The Old Republic chodzi słabo w pewnych sytuacjach – spadki płynności są widoczne wewnątrz budynków i pomieszczeń. Przedstawiciele BioWare zasugerowali kilka czynności, które mogą pomóc i poprosili o zgłoszenia od osób, które mają podobne problemy. Żeby zwiększyć wydajność gry warto:
- Zamknąć wszystkie aplikacje uruchomione w tle.
- Zmniejszyć ustawienia graficzne w grze.
- Przełączyć ustawienia oprogramowania kart grafiki na „wydajność”.
- Wyłączyć efekt „bloom” w ustawieniach gry.
- Wyłączyć cienie i shadery.
- Zaktualizować sterowniki.
Jednocześnie deweloper zapewnił, że szuka rozwiązania kwestii niskiej liczby klatek animacji na komputerach niektórych graczy. W późniejszym komentarzu przedstawiciel BioWare wyjaśnił, że z taką sytuacją boryka się niewielka grupa fanów SWTOR. Podobno problem dotyczy około 5% wszystkich użytkowników i często wynika z konfiguracji sprzętowej, a nie samej gry.
Twórcy nie zamierzają lekceważyć zgłoszeń osób, które narzekają na wydajność. „Mamy ekipę zajmującą się klientem i zespół programistów, których jedynym zadaniem jest zoptymalizowanie kodu”, wytłumaczył James Ohlen z BioWare. Można spodziewać się, że w przyszłych łatkach znajdą się usprawnienia przyspieszające działanie produkcji.