autor: Szymon Liebert
BioWare o zmianach i przyszłości Star Wars: The Old Republic
Kolejny wywiad z przedstawicielem firmy BioWare przyniósł parę informacji na temat zmian, jakich można spodziewać się w Star Wars: The Old Republic. Poznaliśmy też zdanie producenta na temat kilku elementów gry.
Totalbiscuit, jeden z zagranicznych serwisów, przeprowadził długi wywiad na temat Star Wars: The Old Republic z Gabem Amantangelo, producentem z BioWare. Deweloper zajmujący się takimi aspektami jak Operacje, Flashpointy oraz PvP stwierdził, że sytuacja gry jest bardzo dobra, chociaż wciąż trzeba uporać się z pewnymi błędami. Amantangelo omówił też pokrótce plany firmy na dalszy rozwój produkcji i przybliżył podejście do paru spraw.
Amantangelo przypomniał o wydanym niedawno nowym dodatku (zawierającym instancję Kaon) i podkreślił, że to pierwszy epizod dwuczęściowej opowieści. BioWare koncentruje się na tworzeniu nowej zawartości i raczej nie będzie rozwijać dotychczasowych Flashpointów. Większość z nich posiada rozbudowane fabuły, inne są krótsze i nieco bardziej bezpośrednie – takie zróżnicowanie wynika z chęci zaspokojenia oczekiwań różnych graczy. W przyszłości możemy liczyć na kontynuacje paru wątków podjętych w podstawowej wersji gry. Kolejne aktualizacje pokażą więc dalszy rozwój wydarzeń fabularnych.
Przedstawiciel BioWare wypowiedział się w sprawie nieustannego balansowania rozgrywki i zależności między trybami PvE oraz PvP. Studio stara się tak dostosowywać postacie i ich umiejętności, aby funkcjonowały dobrze w obu przypadkach. Twórcy gry nie chcą uciekać się do takich rozwiązań jak nadanie jednej umiejętności odmiennych funkcji w PvE i PvP. Jeśli zajdzie taka konieczność, deweloper zastosuje ten patent, ale na razie udawało się go unikać. Niedawne problemy z planetą Ilum, na której toczy się walka między graczami, pokazały wyraźnie, że brak równowagi między frakcjami może zaburzyć rozgrywkę. BioWare pracuje nad tym, aby zachęcić część graczy do opowiedzenia się po stronie Republiki (na wielu serwerach dominują przedstawiciele Imperium Sith) – autorzy mają pewne pomysły jak to zrobić, ale jeszcze ich nie ujawniają. Amantangelo zapewnił, że twórcy przewidzieli tego typu problemy i chcą je rozwiązać. Producent przekazał też, że na niektórych serwerach rozkład sił jest zrównoważony.
Totalbiscuit zapytał przedstawiciela BioWare o możliwość pełnego modyfikowania interfejsu użytkownika (w kolejnej aktualizacji będzie można zmieniać pewne ustawienia w tym zakresie). Amantangelo wytłumaczył, że większe mody wpływają na rozgrywkę i osobiście za nimi nie przepada. BioWare stara się więc sprawić, aby większość z nich była niepotrzebna przez czytelne pokazywanie tego, co się dzieje. W przyszłości BioWare skupi się też między innymi na poprawieniu systemu craftingu (wytwarzania przedmiotów). Idea jest taka, że ma on oferować każdej profesji podobną przewagę w końcowej fazie gry. Nie udało się jeszcze tego osiągnąć, ale studio pracuje nad stosownymi zmianami.