autor: Szymon Liebert
BioWare mówi o zmianach w trybie PvP gry Star Wars: The Old Republic
Przedstawiciel firmy BioWare zajmujący się PvP w grze Star Wars: The Old Republic udzielił kilku wywiadów na temat przyszłości tego trybu. Dowiedzieliśmy się, jakich zmian można spodziewać się w patchu 1.2 i późniejszych aktualizacjach.
Serwisy Toroz oraz The Old Republic Roleplay przeprowadziły ciekawe wywiady z Gabem Amatangelo, pracownikiem BioWare, który sprawuje pieczę nad trybem PvP w Star Wars: The Old Republic. Producent opowiedział o nadchodzących zmianach i przedstawił wizję studia odnośnie tej części zabawy. Jak zmieni się PvP w przyszłości?
Nowości w patchu 1.2
Amatangelo zapowiedział, że mecze typu Warzones zostaną podzielone na dwa typy: regularne i rankingowe. Początkowo bitwy rankingowe będą organizowane tylko w ramach danego serwera. W tak zwanej „fazie drugiej” autorzy planują umożliwić kolejkowanie międzyserwerowe. Jak będzie działał ten system? Algorytm postara się zestawić najpierw postacie z tego samego świata. Gdy gracz wybierze konkretne ustawienia rozgrywki – np. zdecyduje, że chce grać tylko na jednej arenie – zmniejszy się potencjalna liczba partnerów. Wtedy właśnie wkroczy nowy moduł kolejkowania, który poszuka chętnych na innych serwerach.
Za udział w meczach regularnych otrzymamy zwyczajne medale (tzw. „commendations”). Walka w bitwach rankingowych przyniesie za to medale rankingowe. Te dwa typy odznak pozwolą kupić różne rodzaje sprzętu. Rankingowe przedmioty będzie można dodatkowo wymienić na ich specjalne wersje kolorystyczne, pod warunkiem że będziemy mieli odpowiednio wysoką rangę. Amatangelo dodał, że pojawi się parę zabawnych opcji wykorzystania niepotrzebnych medali. Ponadto autorzy gry uniemożliwią wymienianie słabszych „pochwał” (np. Champion lub Centurion).
To nie koniec zmian, bo autorzy planują wprowadzić nowe zestawy sprzętu PvP dla postaci, które osiągną 50. poziom. Producenci pracują też nad combat logiem oraz powiązanymi z nim dodatkami (np. miernikami DPS). Funkcją, na którą liczy wiele osób, jest możliwość przenoszenia postaci między serwerami. BioWare pracuje nad tym elementem, ale jeszcze nie jest w stanie określić, kiedy można się go spodziewać. Nie wiemy też, czy rozwiązanie będzie darmowe.
Dalsza przyszłość
Przedstawiciel BioWare przyznał, że firma nadal myśli o trybie współzawodnictwa, w którym udział mogłyby brać całe gildie lub frakcje. Producent przypomniał o pomyśle znanym jako Galactic Warfare – wojnie galaktycznej przypominającej klasyczne tryby Realm vs Realm. Taki dodatek do Star Wars: The Old Republic jest możliwy i brany pod uwagę, ale na razie nie było na niego czasu - na pewno nie znajdziemy go w aktualizacji 1.2.
Amatangelo dał też do zrozumienia, że fani PvP nie mają co liczyć na tryb Capture The Flag, chociaż nie wykluczył możliwości wprowadzenia do gry map „eskortowych” (na których np. osłaniamy przemieszczający się obiekt). Pracownik BioWare dodał, że zrealizowanie Flashpointów, w których przeciwko sobie stają dwie frakcje graczy jest problematyczne, więc raczej nie uświadczymy ich w bliskiej przyszłości.