autor: Kamil Zwijacz
BioShock - opublikowano szkice koncepcyjne z anulowanego filmu
Jim Martin, artysta pracujący przy filmie BioShock, opublikował szkice koncepcyjne z ekranizacji gry. Dzięki nim możemy zobaczyć projekty podwodnego miasta Rapture, które są bardzo zbliżone do tego, co widzieliśmy podczas zabawy na komputerach i konsolach. Niestety nie dane nam będzie pójść do kina na ten projekt, gdyż został on anulowany w 2013 roku przez Kena Levine'a.
W marcu 2013 roku dowiedzieliśmy się, że ekranizacja gry BioShock nie dojdzie do skutku, ponieważ Ken Levine, „ojciec” serii, zdecydował się porzucić projekt jeszcze przed rozpoczęciem zdjęć. Sytuacja została podyktowana budżetem filmu, który początkowo miał wynosić 200 mln dolarów, jednak wytwórnia Universal Studios postanowiła wyłożyć na produkcję tylko 80 mln dolarów. Kwota ta nie sprostała oczekiwaniom Levine’a oraz Gore’a Verbinskiego (miał zostać reżyserem). Od tego czasu minęło kilka miesięcy i dziś możemy zaprezentować Wam szkice koncepcyjne Jima Martina – artysty pracującego przy ekranizacji. Część z nich znajdziecie w tej informacji, a po resztę odsyłam na jego oficjalną stronę, gdzie obejrzycie także inne materiały.
Na klimatycznych pracach zaprezentowano wizualizację podwodnego miasta Rapture, znanego z dwóch pierwszych odsłon serii. Jak widać pomysły Martina nie odbiegały zbytnio od tego, co widzieliśmy w grach, co powinno przypaść do gustu wszystkim fanom. Przy okazji warto zaznajomić się także z pozostałą twórczością tego artysty, który miał swój wkład w takie filmy jak Matrix reaktywacja, Obcy: Przebudzenie oraz Kroniki Riddicka. Współpracował również przy kilku grach, w tym Star Citizen, Warhawk czy też Resistance 3.
Seria BioShock to jedna z najbardziej uznanych marek w świecie gier wideo. Pierwsza odsłona ukazała się w 2007 roku na konsoli Xbox 360 i komputerach PC. Rok później wypuszczono wersję przeznaczoną dla PlayStation 3, a w 2010 roku otrzymaliśmy BioShocka 2. Kontynuacja pozwoliła wcielić się w prototypowy model Big Daddy’ego (główny rodzaj przeciwników z „jedynki”). Z kolei trzecia część serii, BioShock: Infinite, przeniosła graczy z podwodnego miasta Rapture do latającej metropolii Columbia. Tytuł ten okazał się być jedną z najlepszych gier 2013 roku.