Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 marca 2013, 07:53

autor: Adrian Werner

BioShock: Infinite trafiło do sprzedaży

Czas wyruszyć do podniebnego miasta Columbia! Po wielu latach nerwowego oczekiwania gra BioShock: Infinite trafiła wreszcie na półki polskich sklepów.

Od premiery ostatniej gry studia Irrational Games minęło sześć lat, a od ujawnienia kolejnego projektu zespołu - prawie trzy. Teraz jednak oczekiwanie dobiegło końca i BioShock: Infinite trafiło wreszcie do sprzedaży. Produkcja dostępna jest na PC, PlayStation 3 i Xboksa 360. W naszym kraju dystrybutorem została firma Cenega. Wersja pecetowa sprzedawana jest w sugerowanej cenie detalicznej 149,99 zł, podczas gdy w przypadku edycji konsolowych wynosi ona 229,99 zł. Oczywiście, nie ma większych problemów ze znalezieniem sklepów, które oferują ten tytuł taniej.

Sporo zamieszania było wokół tematu polskiej wersji językowej. Miesiąc temu Cenega ogłosiła, że gra nie zostanie zlokalizowana. Firma postanowiła wynagrodzić to rodzimym graczom poprzez dołączenie za darmo do każdego pudełkowego egzemplarza Przepustki Sezonowej. Uprawnia ona do pobrania bez dodatkowych opłat wszystkich przyszłych rozszerzeń oraz startowego DLC z bonusowymi przedmiotami zatytułowanego Early Bird Special. Ostatecznie jednak okazało się, że wersja pecetowa posiada lokalizację kinową. Tym samym gracze pecetowi są w wyjątkowo komfortowej sytuacji, gdyż otrzymują zarówno polskie napisy, jak i Season Passa. Natomiast posiadacze konsol musza zadowolić się tylko Przepustką Sezonową.

Przed zakupem gry polecamy zapoznać się z naszą recenzją. Warto przeczytać również artykuł publicystyczny omawiający tło fabularne BioShock: Infinite. Pojawiły się również plotki, że w planach jest wersja demonstracyjna.

  1. Recenzja gry BioShock: Infinite - warto było czekać!
  2. Zanim zagrasz w BioShock: Infinite – Columbia, tło historyczne i bohaterowie

BioShock: Infinite trafiło do sprzedaży - ilustracja #3

BioShock: Infinite to pierwszoosobowa strzelanka opracowana przez studio Irrational Games. Jej akcja toczy się na początku XX wieku w podniebnym mieście Columbia. Gracze wcielają się w Bookera DeWitta – byłego pracownika agencji detektywistycznej Pinkertona. Zostaje on wysłany do szybującej w chmurach metropolii, aby wydostać z niej kobietę imieniem Elizabeth.

W trakcie przygód gracz, poza szerokim wyborem uzbrojenia, nabywa również stopniowo spory zestaw nadludzkich zdolności, takich jak telekineza czy moc ciskania piorunami. Przez większość kampanii DeWittowi towarzyszy Elizabeth, którą steruje sztuczna inteligencja. SI opracowano tak, aby dziewczyna oferowała realne wsparcie w walce dzięki własnemu zestawowi nadnaturalnych umiejętności.

Warto na koniec przytoczyć kilka ciekawych liczb, którymi podzielili się ludzie z Irrational Games. Podczas produkcji wypili oni ponad 40 tys. puszek z napojami gazowanymi i zużyli energię elektryczną, która wystarczyłaby na wypalenie 8,8 mln żarówek. Co więcej, w czasie cyklu deweloperskiego, pracownikom studia urodziło się 18 dzieci. Natomiast scenariusz gry jest o 20 tys. słów dłuższy niż typowa powieść.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej