autor: Szymon Liebert
BioShock: Infinite nie będzie miał trybu multiplayer
BioShock: Infinite nie będzie miał trybu multiplayer. Potwierdził to Ken Levine, producent tytułu, w odpowiedzi na jedno z pytań fanów. To oznacza, że deweloper koncentruje się na soczystej kampanii solowej, co powinno ucieszyć miłośników serii.
Ken Levine, szef studia Irrational Games, potwierdził na Twitterze, że BioShock: Infinite nie będzie zawierał trybu multiplayer. Producent rozwiał wątpliwości w tej sprawie w odpowiedzi na jedno z pytań fanów. Plotki na temat obecności zabawy wieloosobowej w nowej grze pojawiły się w maju tego roku. Sierpniowe nieoficjalne doniesienia głosiły jednak, że mutliplayer został wycięty, bo nie był tak dobry jak chcieli tego twórcy produkcji.
Krótki komentarz Levine’a na pewno uspokoi graczy, którzy po nowej części BioShock oczekują przede wszystkim dobrze skrojonej, soczystej kampanii solowej. Pierwsza odsłona serii, wydana w 2007 roku na pecetach i konsolach, nie zawierała multiplayera. Dodano go dopiero w „dwójce”, przygotowanej przez kilku innych deweloperów. Tryb wieloosobowy w BioShock 2 opracowało studio Digital Extremes, odpowiedzialne także za The Darkness II.
BioShock: Infinite został zapowiedziany jeszcze w 2010 roku w wyjątkowo widowiskowym zwiastunie, prezentującym główne cechy gry. Przeniesiemy się w niej do podniebnego miasta Columbia, aby uratować pewną kobietę. Deweloper chce stworzyć kolejny przekonywujący, bogaty świat i wprowadzić kilka innowacji do rozgrywki. Jedną z nich będzie system podniebnych szyn, które ułatwią szybkie przemieszczanie się między lokacjami.
Do premiery BioShock: Infinite zostało jeszcze trochę czasu - produkcja trafi do sprzedaży w lutym na pecetach i konsolach. Dla największych fanów serii przygotowano edycję kolekcjonerską, zawierającą między innymi 24-centymetrową figurkę. Firma Cenega Poland potwierdziła, że gra będzie dostępna po polsku na wszystkich platformach.