autor: Łukasz Szliselman
BioShock 2 porzuca Games for Windows Live na rzecz Steamworks
Od najnowszej aktualizacji BioShock 2 gra przestała wykorzystywać Games for Windows Live, a zamiast tego przeszła do Steamworks. Przenosiny oznaczają utratę save'ów, ale na osłodę weterani produkcji otrzymają wszystkie dotychczasowe dodatki DLC.
- Tytuł korzysta teraz z platformy Steamworks, zamiast Games for Windows Live
- Posiadacze gry mogą aktywować ją na Steamie – otrzymają wówczas pełną wersję produkcji wraz ze wszystkimi dodatkami
- Przenosiny zresetują zapisane stany gry
- BioShock 2 na Steamie nie posiada polskiej wersji językowej
Ujawnione niedawno plany odnośnie zamknięcia Games for Windows Live zmusiły wydawców wielu gier do poszukania innej platformy cyfrowej. W podobnym położeniu znalazła się firma 2K Games, której BioShock 2 opierał swój komponent wieloosobowy właśnie na GfWL. W obliczu nieuchronnej śmierci usługi firmy Microsoft 2K Games postanowiło zmienić obóz. Najnowsza aktualizacja do pecetowej wersji gry BioShock 2, zastępuje Games for Windows Live platformą Steamworks.
Osoby, które kupiły BioShock 2 w wydaniu pudełkowym lub drogą cyfrową (ale nie w sklepie Steam) będą mogły aktywować ją na Steamie za pomocą oryginalnego klucza. Można go znaleźć w pudełku od gry lub w archiwalnym mailu. Szczegółowa instrukcja tego procesu znajduje się pod tym adresem. Dodatkowo każdy, kto posiadał wcześniej BioShock 2, po aktywacji produkcji na platformie dystrybucji cyfrowej firmy Valve otrzyma dostęp do wszystkich dodatków DLC, włączając w to Minerva’s Den (nie dotyczy nowych nabywców i dotychczasowych posiadaczy gry na Steamie).
Złą wiadomością jest to, że cały postęp w grze – zarówno w kampanii fabularnej, jak i w multiplayerze – zostanie utracony. Po przeniesieniu gry na Steama, osoby, które zakupiły BioShock 2 w polskiej wersji, będą musiały grać w innym języku. Steamowa edycja produkcji obecnie daje do wyboru jedynie angielski, francuski, włoski, niemiecki i hiszpański.
W związku z przenosinami BioShock2 otrzymał wsparcie dla kontrolera od konsoli Xbox 360 oraz trybu Big Picture. Kilku zmian doczekała się też sama rozgrywka – m.in. przyspieszono zdobywanie doświadczenia w trybie wieloosobowym oraz poszerzono opcje wyszukiwania aktywnych meczy.