autor: Michał Kułakowski
Beyond Good and Evil 2 - "ograniczenia" powodem przesunięcia gry na konsole nowej generacji
Twórca gry Beyond Good and Evil 2, Michel Ancel przyznał, że trudności techniczne związane z wprowadzeniem w życie jego wizji tytułu sprawiają, że z pewnością nie usłyszmy o nim niczego więc, do czasu pojawienia się na rynku konsol nowej generacji.
Michel Ancel, w wywiadzie udzielonym serwisowi GamesRadar, przyznał że w trakcie wstępnych prac nad Beyond Good and Evil 2 napotkał trudności techniczne, które nie pozwalają zrealizować w pełni jego wizji gry na obecnych platformach sprzętowych. Ancel już jakiś czas temu potwierdził, że kolejne przygody zielonookiej Jade znajdą swoje miejsce dopiero na konsolach nowej generacji, ale nie podał wówczas konkretnego powodu tej decyzji.
Jak wspomina, podobne problemy miał już przy pierwszej części tytułu:
„Przy pierwszym Beyond Good & Evil, wysłałem wstępną dokumentacje techniczną do biur Sony. Były to czasy PlayStation 2 i Emotion Engine. Wydawało nam się, że przy jego pomocy możemy zrobić co tylko sobie wymarzymy. W dokumentach były wzmianki o podróżach między planetami, między miastami i wiele więcej. Ale ostatecznie, to co zrobiliśmy było tylko ułamkiem naszych założeń. Oczywiście Beyond Good & Evil był nadal duża grą, mieliśmy miasto, ocean, księżyc i statek kosmiczny, który jednak, co wyjątkowo frustrujące, był projektowany z myślą o podróżach międzyplanetarnych”
Dlatego też, jak twierdzi, tym razem nie chcę popełniać tych samych błędów i być ograniczonym przez technologię, która uniemożliwia mu stworzenie wymarzonego tytułu:
"Tym razem chcemy zrobić grę odpowiadająca naszym wyobrażeniom, w której będzie można swobodnie podróżować. Na przykład, Mass Effect zrobił wiele dobrego w tym kierunku i wierzę, że to co zaproponował można jeszcze bardziej rozszerzyć, zarówno jeżeli chodzi o sposób prezentacji fabuły jak i ogromny świat gry.”
Jak więc widzimy, Ancel będzie cierpliwie czekał na nowe konsole, licząc na to, że pozwolą mu stworzyć prawdziwie perfekcyjną grę. Tylko czy gracze będą równie cierpliwi i wybaczą twórcy, jeżeli gotowy tytuł nie spełni ich oczekiwań?
Oficjalnie zapowiedziany w 2008 roku, Beyond Good & Evil 2 pozostawał przez długi czas w deweloperskim „piekle”, a szczegóły dotyczące tej produkcji były szczątkowe. Na szczęście wypowiedzi, takie jak dzisiejsza oraz oświadczenia reprezentantów Ubisoftu, dają nadzieje na to, że w końcu gra się jednak ukaże.