autor: Szymon Liebert
Beyond Good & Evil 2 jest w drodze – zapewnia szef firmy Ubisoft
Yves Guillemot, szef firmy Ubisoft, zapewnił, że Beyond Good & Evil 2 „jest w drodze”. Prezes wydawcy nie ujawnił jednak żadnych szczegółów na temat aktualnego stanu tego projektu.
Beyond Good & Evil 2 „jest w drodze” – powiedział serwisowi Kotaku Yves Guillemot, szef firmy Ubisoft. Prezes zapytany o losy gry wyjaśnił, że w zasadzie nie komentuje tego tematu od jakiegoś czasu, bo jego zdaniem powinno mówić się o nim dopiero, gdy będzie coś nowego do zakomunikowania. Guillemot potwierdził tylko, że nie zrezygnowano z tej produkcji. To powinno uspokoić fanów po niedawnych niepokojących plotkach.
Zaledwie przed kilkunastoma godzinami odkryto wpis dotyczący gry w profilu LinkedIn jednego z pracowników firmy Ubisoft, z którego wynikało, że prace nad Beyond Good & Evil 2 prowadzono w okresie od 2007 do 2011 roku. Z dokumentu wynikało, że produkcja miała trafić na PlayStation 3, Xboksa 360 oraz Wii U. Spore wątpliwości fanów wzbudziły też plotki o tym, że Michel Ancel, autor Beyond Good & Evil i wielu innych świetnych gier (Rayman), zamierza rozstać się z firmą Ubisoft. Producent miałby zwolnić się po ukończeniu prac nad Rayman Legends, aby odzyskać większą kontrolę nad tworzonymi przez siebie projektami. W komentarzu do tych doniesień Ubisoft przekazał, że Ancel pracuje nad Rayman Legends i wraz z firmą zaprzecza plotkom o swoim odejściu.
O Beyond Good & Evil 2 pierwszy raz usłyszeliśmy jeszcze w 2005 roku, kiedy Michel Ancel przyznał, że chciałby stworzyć grę. Trzy lata później Ubisoft potwierdził, że pracuje nad kontynuacją i pokazał nawet krótki teaser. Niestety, kolejne lata przyniosły wiele często sprzecznych informacji. Mówiło się o między innymi o tym, że gra może trafić na przyszłą generację konsol. Ta, jak wiemy, jest już bardzo blisko. Miejmy nadzieję, że oznacza to ponowne spotkanie z Jade i spółką.
Beyond Good & Evil to przygodowa gra akcji z 2003 roku, która na przestrzeni lat zyskała status jednego z najbardziej niedocenianych tytułów. Produkcja przygotowana przez Ancela i jedno ze studiów Ubisoftu okazała się bowiem naprawdę dobra, ale sprzedała się wyjątkowo słabo. Te dwa czynniki sprawiły, że dzisiaj uznaje się ją za dzieło kultowe. Odświeżona wersja tytułu została wydana w dystrybucji cyfrowej w 2011 roku (na Xbox LIVE Arcade i PlayStation Network).