Ben 10 i Afro Samurai na liście najlepiej sprzedających się gier Namco Bandai
Tokijska firma Namco Bandai opublikowała szczegóły raportu finansowego obejmującego półroczny okres zakończony 30 września, dzieląc się z nami rezultatami sprzedaży swoich gier. Wśród nich najlepszym wynikiem mogły się pochwalić przygody Bena z Ben 10: Alien Force, marki bijącej rekordy popularności wśród najmłodszych fanów kreskówek.
Tokijska firma Namco Bandai opublikowała szczegóły raportu finansowego obejmującego półroczny okres zakończony 30 września, dzieląc się z nami rezultatami sprzedaży swoich gier. Wśród nich najlepszym wynikiem mogły się pochwalić przygody Bena z Ben 10: Alien Force, marki bijącej rekordy popularności wśród najmłodszych fanów kreskówek.
Produkcja, wydana w Ameryce Północnej i Europie jeszcze w zeszłym roku na PlayStation 2, PSP, Nintendo DS i Wii, sprzedała się w raportowanym okresie w 480 tysiącach egzemplarzy. W sumie druga gra z cyklu Ben 10 zdołała już przekroczyć granicę półtora miliona sztuk, co tylko potwierdza kult, jakim markę otoczyli młodsi użytkownicy konsol.
Przygody Bena w pokonanym polu pozostawiły m.in. historię czarnoskórego samuraja Afro. Afro Samurai zdołało bowiem trafić do 420 tysięcy posiadaczy Xboksa 360 i PlayStation 3. Także tutaj oficjalny debiut nastąpił jednak przed kwietniem bieżącego roku, więc ostateczny rezultat jest z pewnością przynajmniej o kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy lepszy.
W przypadku Tales of Vesperia mamy do czynienia z sytuacją o wiele bardziej skomplikowaną. Oryginalnie produkcja została bowiem wydana na Xboksa 360 w 2008 roku. Trafiła wówczas do sprzedaży w Japonii i Ameryce Północnej. W Europie edycja przeznaczona na platformę Microsoftu została wprowadzona do sklepów dopiero w sierpniu bieżącego roku, natomiast wersja na PlayStation 3 jest do tej pory dostępna wyłącznie w Japonii. W efekcie w okresie od kwietnia do końca września popularność Tales of Vesperia w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Europie stała na poziomie 410 tysięcy sprzedanych sztuk.
Generalnie w badanym okresie do sklepów w Ameryce Północnej i krajach europejskich trafiło 8,36 milionów pudełek z grami, czyli o ponad pół miliona egzemplarzy mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W bieżącym okresie rozliczeniowym (jego koniec nastąpi w marcu 2010 roku) Namco Bandai planuje sprzedać blisko 26 milionów gier, w czym w dużym stopniu ma pomóc niedawna premiera Tekkena 6.
Namco Bandai zakończyło półroczny okres z przychodem na poziomie 1,92 miliarda dolarów i stratą w wysokości 67 milionów dolarów. Rok temu Japończyków udało się wypracować 14 milionów dolarów zysku.