Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 stycznia 2016, 13:13

autor: Łukasz Szliselman

Battlefield Hardline – kompendium wiedzy [aktualizacja #15: zawartość DLC Zdrada]

Kompendium wiedzy o Battlefield Hardline zawiera wszystkie ujawnione do tej pory informacje na temat najnowszej odsłony słynnego cyklu FPS-ów. Wiadomość będzie na bieżąco aktualizowana wraz z pojawianiem się kolejnych doniesień o grze.

Wszystko co powinieneś wiedzieć o Battlefield Hardline w jednym miejscu - Battlefield Hardline – kompendium wiedzy [aktualizacja #15: zawartość DLC Zdrada] - wiadomość - 2016-01-27
Wszystko co powinieneś wiedzieć o Battlefield Hardline w jednym miejscu
Battlefield Hardline w skrócie
  1. 1. Kampania solowa (1.1 Fabuła; 1.2. Rozgrywka)
  2. 2. Multiplayer (2.1 Tryby rozgrywki; 2.2. Mapy w podstawowej wersji gry; 2.3. Broń i pojazdy; 2.4. Battlefield Hardline Premium; 2.5. Popremierowe pakiety DLC; 2.6. Łatki i aktualizacje)
  3. 3. Technologia (3.1 Silnik; 3.2. Sztuczna inteligencja; 3.3. Wymagania sprzętowe wersji PC; 3.4. Wersje PlayStation 4 i Xbox One)
  4. 4. Odbiór w mediach

Battlefield Hardline (roboczo zatytułowany Omaha), jest grą zapoczątkowującą nową podserię wchodzącą w skład cyklu FPS-ów wojennych Battlefield. Pierwszą rzucającą się w oczy nowością jest odejście od tematyki militarnej na rzecz walki z przestępczością zorganizowaną. Battlefield Hardline tworzony jest przede wszystkim przez studio Visceral Games (cykl Dead Space), któremu pomagają twórcy poprzednich odsłon, ludzie ze studia DICE (odpowiedzialni za multiplayer). Tradycyjnie, wydawcą produkcji jest firma Electronic Arts.

Początkowo gra miała ukazać się jesienią 2014 roku. Po pierwszej fazie beta testów (w czerwcu 2014 roku), które ujawniły sporo wad produkcji, premierę przesunięto na kolejny rok. Ostatecznie Battlefield Hardline zadebiutował w Europie 19 marca 2015 roku (17 marca w Ameryce Północnej) na następujących platformach sprzętowych: PC, PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3 oraz Xbox 360. 12 marca 10-godzinna wersja próbna została udostępniona w ramach usługi EA Access, dostępnej wyłącznie na XONE.

Aktualizacja #4: Informacje dotyczące nowych elementów rozgrywki w trybie solowym oraz kolejnych ujawnionych wariantów zabawy wieloosobowej.

Aktualizacja #5: Twórcy ujawnili nowy, ostatni już tryb rozgrywki wieloosobowej – Crosshair. Ponadto poznaliśmy charakterystykę multiplayerowych map.

Aktualizacja #6: Ujawniono oficjalne wymagania sprzętowe finalnej wersji gry. Ponadto przy okazji drugiej fazy beta-testów poznaliśmy kilka nowych szczegółów na temat broni oraz trybów rozgrywki wieloosobowej.

Aktualizacja #7: W sesji pytań i odpowiedzi na Twitterze dyrektor kreatywny gry zradził kilka informacji na temat trybu solowego. Kilka cennych szczegółów udało nam się wyłowić również z filmu „Battlefield Hardline - nowości w grze”.

Aktualizacja #8: Dodaliśmy pierwsze informacje na temat popremierowych pakietów DLC oraz uzupełniliśmy dane techniczne odnośnie wersji na konsole nowej generacji.

Aktualizacja #9: Zaraz po premierze Battlefiled Hardline pojawiły się pierwsze recenzje tytułu. Poczekaliśmy jednak na bardziej miarodajne testy trybu multiplayer – głównego dania gry. W podtytule „Odbiór w mediach” znajdziecie opinie recenzentów o nowej odsłonie cyklu Battlefield.

Aktualizacja #10: Nowe szczegóły na temat DLC Criminal Activity oraz zapowiedź zmian w kolejnych patchach.

Aktualizacja #11: Premiera DLC Bezprawie (Criminal Activity) dodającego nowe mapy, ekwipunek oraz tryb Łowca nagród.

Aktualizacja #12: Ujawnienie zawartości DLC Rabunek (Robbery).

Aktualizacja #13: Zapowiedź darmowego DLC Blackout.

Aktualizacja #14: Zapowiedź DLC Ucieczka (Getaway).

Aktualizacja #15: Poznaliśmy zawartość DLC Zdrada (Betrayal).

1. Kampania solowa

1.1. Fabuła

Nick Mendoza (po prawej) staje przed dylematami natury moralnej - Battlefield Hardline – kompendium wiedzy [aktualizacja #15: zawartość DLC Zdrada] - wiadomość - 2016-01-27
Nick Mendoza (po prawej) staje przed dylematami natury moralnej

Głównym bohaterem Battlefield Hardline jest Nick Mendoza, młody detektyw z Miami. W prologu gry bierze on udział w policyjnej obławie na magazyn narkotyków, należący do lokalnej grubej ryby półświatka przestępczego, niejakiego Roarka (w którego wciela się Mark Rolston). Tam, policjanci znajdują ogromny ładunek kokainy, wart niemal 10 milionów dolarów. Pomimo sprzeciwów protagonisty, skuszeni perspektywą szybkiego wzbogacenia się, jego koledzy po fachu postanawiają przywłaszczyć sobie narkotyk, a Nick wraz ze swoim partnerem zostają wrobieni w przestępstwo i aresztowani. Jako Nick, gracz usiłuje wydostać się z więzienia, a następnie wyśledzić i dokonać zemsty na zdrajcach.

Sposób ukazywania fabuły nawiązuje do seriali telewizyjnych. Struktura poszczególnych poziomów przypomina odrębne epizody niejednokrotnie zakończone tzw. „cliffhangerami”. Początkowo ma być ich 10, a każdy ma trwać mniej więcej godzinę (twórcy nie wykluczają wprowadzenia dodatkowych odcinków w formie DLC). W grze przewija się plejada gwiazd hollywodzkich, m.in.: Eugene Byrd (znany z serialu Kości), Kelly Hu (Nash Bridges), Benito Martinez (Synowie Anarchii) i Mark Rolston (The Shield: Świat glin). Choć fabuła sama w sobie jest liniowa, gracz niejednokrotnie staje przed prostymi wyborami, np. w jaki sposób podejść do danego problemu.

1.2. Rozgrywka

Battlefield Hardline to typowy FPS, w którym główne danie stanowią widowiskowe sekwencje akcji i strzelanie do przeciwników. W trakcie kampanii da sie zastosować odmienne podejścia do niemal każdej misji – otwartą wymianę ognia, cichą eliminację wrogów połączoną ze skradaniem się lub ostrzeliwanie przeciwników z pozycji snajperskiej.

Inne nowości dotyczące rozgrywki wiążą się z oryginalną, jak na tę serię, tematyką gry. Jako stróż prawa, główny bohater powinien nie tylko zabijać, ale przede wszystkim starać sie aresztować przestępców. Ma to być o tyle łatwiejsze, że zazwyczaj towarzyszy mu sterowany przez komputer partner. Schwytanych złoczyńców da sie przesłuchać przy użyciu policyjnej pałki, by na krótką chwilę poznać pozycję wroga – podobna opcja pojawia się również w multiplayerze. Sterowana przez nas postać potrafił niepostrzeżenie przekradać się za plecami wrogów, unikając w ten sposób zbędnego przelewu krwi. W trybie solowym gracz wykorzystuje m.in. następujące elementy, związane z profesją protagonisty:

  1. Komenda „Stać” – wyciągając odznakę policyjną Nick rozkazuje zaskoczonym przestępcom poddać się i rzucić broń – nie ma co jednak oczekiwać, że sposób ten podziała na większe grupy uzbrojonych po zęby bandytów. Najlepiej stosować tę metodę, gdy mamy do czynienia z 1-2 osobnikami. W obliczu wymierzonych w ich stronę policyjnych luf, oszołomieni przeciwnicy zazwyczaj stosują się do polecenia i grzecznie dają się zakuć w kajdanki.
  2. Odwracanie uwagi – rzucenie metalowej łuski pocisku odwraca uwagę wrogów, pozwalając niepostrzeżenie przekraść się za ich plecami.
  3. Akta Spraw – dowody rzeczowe i dokumenty obciążające przestępców pełnią rolę tzw. „znajdziek”, rozsianych po większości lokacji. Dzięki nim odblokowujemy lepszy ekwipunek w kolejnych misjach.
  4. Skaner – wielofunkcyjny skaner pozwala zbadać poszlaki, oznaczyć wrogów na mapie, wykryć alarmy oraz zidentyfikować bandytów ściganych listami gończymi – ich aresztowanie lub likwidacja zapewnia dodatkowy zastrzyk gotówki, potrzebnej do zakupu dodatków i ulepszeń broni.

Poza głównym wątkiem, kampania solowa oferuje 7 dodatkowych spraw. To właśnie przy ich wykonywaniu przydaje się skaner, dzięki któremu zbieramy dowody oraz rozpoznajemy poszukiwanych przestępców.

2. Multiplayer

Battlefield spotyka Counter-Strike’a - Battlefield Hardline – kompendium wiedzy [aktualizacja #15: zawartość DLC Zdrada] - wiadomość - 2016-01-27
Battlefield spotyka Counter-Strike’a

Moduł wieloosobowy to wciąż najważniejsza część gry. Tradycyjnie gracze mają do dyspozycji cztery klasy postaci. Tym razem są one nieco mniej podatne na modyfikacje niż w poprzednich grach z serii. Wybierając klasę decydujemy się nie tylko na daną rolę w drużynie, lecz także konkretny typ broni. W Battlefield Hardline można grać następującymi postaciami:

  1. Operator – pełni rolę medyka, a do tego wyposażony jest w karabin szturmowy skuteczny na średnie dystanse;
  2. Mechanik – tutejszy inżynier, czyli spec od napraw, najlepiej czujący się z rewolwerem w dłoni lub granatnikiem na ramieniu;
  3. Szturmowiec – wyposażony w karabin bojowy, skuteczny na dalekie dystanse, lub strzelbę, lepszą do walki z bliska; może korzystać z tarczy;
  4. Specjalista – snajper dysponujący gadżetami mającymi wykryć lub zmylić wroga.

Twórcy wprowadzili do gry nowy system rozwoju. Na przestrzeni meczu, gracze zyskują punkty reputacji, które odblokowują dodatkowe umiejętności, ale po zakończeniu każdej rozgrywki postęp zostaje zresetowany.

Tradycyjnie, naprzeciw siebie stają dwie drużyny dążące do przeciwstawnych celów: przestępcy i SWAT. Oprócz znanych wariantów rozgrywki (np. Conquest czy Team Deathmatch), pojawiło się kilka nowych. W grze powraca też znany z poprzednich odsłon tryb dowódcy – tutaj nazwany trybem hakera – umożliwiającym jednemu z graczy z każdej drużyny nadzorować pole bitwy i przekazywać sojusznikom przydatne wskazówki, np. pozycje wroga, cele obrony i ataku, itp.

2.1. Tryby rozgrywki

  1. Podbój (ang. Conquest) – tryb drużynowy, obecny w grach z serii od czasów Battlefield 1942. Celem jest zajęcie rozmieszczonych na mapie flag, stanowiących punkty odrodzenia. W sytuacji, gdy jedna z dwóch drużyn kontroluje większość flag, przeciwnik zaczyna tracić tzw. kupony. Odejmowane są one z ogólnej puli zespołu – dzieje się tak również po każdej śmierci któregoś z jej członków. Strona, która jako pierwsza utraci wszystkie kupony, przegrywa.
  2. Zespołowy Deathmatch (ang. Team Deathmatch) – klasyczny tryb drużynowy, w którym celem jest osiągnięcie ustalonego z góry wyniku punktowego. Punkty zdobywane są przez poszczególnych graczy za uśmiercanie przeciwników i kumulują się we wspólnej puli całego zespołu.
  3. Napad (ang. Heist) – napad na bank. Przestępcy usiłują najpierw dostać się do skarbca (w wybrany przez siebie sposób), a następnie przez określony czas bronić helikoptera, który ma im umożliwić ewakuację ze skradzionymi pieniędzmi.
  4. Krwawa forsa (ang. Blood Money) – dwie drużyny starają się przechwycić pieniądze z sejfu przeciwników i przenieść do swojej ciężarówki. Dodatkowo obie strony konfliktu próbują w podobny sposób zabezpieczyć stos banknotów umieszczony w centralnym punkcie mapy. Wygrywa zespół, który jako pierwszy zdobędzie 5 milionów dolarów. Tryb ten charakteryzuje się szybkim tempem rozgrywki.
  5. Fucha (ang. Hotwire) – pościg, w którym dwie drużyny usiłują przejąć wyznaczony przez grę pojazd i kontrolować go do momentu osiągnięcia konkretnej puli punktów. W przypadku zniszczenia takiego auta, komputer wybiera inny pojazd spośród porozstawianych po mapie maszyn.
  6. Na ratunek (ang. Rescue) – oddziały specjalne sił porządkowych muszą uwolnić zakładników z rąk porywaczy w czasie krótszym niż trzy minuty. Obie drużyny składają się z pięciu graczy, a każdy uczestnik ma tylko jedno życie na rundę.
  7. Na celowniku (ang. Crosshair) – walka o życie VIP-a. Drużyna przestępców usiłuje uśmiercić świadka koronnego, podczas gdy policjanci starają się bezpiecznie go ewakuować. Po śmierci gracze muszą czekać na odrodzenie w kolejnej rundzie.
  8. Łowca nagród (ang. Bounty Hunter) – tryb wprowadzony w DLC Bezprawie. Oparty jest on na szybkich starciach bez użycia pojazdów. Celem obu walczących drużyn jest zdobycie określonej puli monet, które wypadają z poległych graczy. Kluczem jest powstrzymywanie wrogów przed zbieraniem monet upuszczonych przez towarzyszy broni i zgarnianie punktów za zabitych przeciwników.
  9. Drużynowy napad (ang. Squad Heist) – pojawił się wraz z DLC Rabunek. Jest to swego rodzaju odpowiednik Szturmu drużynowego (ang. Squad Rush) z gry Battlefield 3. Mecze w tym trybie składają się z trzech etapów i toczone są w zespołach 5 na 5 osób. Drużyna przestępców musi najpierw zdobyć narzędzia, a następnie włamać się do skarbca czy innego strzeżonego miejsca, przenieść łup do punktu ewakuacji i poczekać na śmigłowiec. Oczywiście policjanci usiłują ich w tym powstrzymać.
  10. Porwij torbę (ang. Capture the Bag) – nowość w DLC Ucieczka. Nazwa sugeruje, że zasady rywalizacji będą wariacją na temat popularnego trybu online Capture the Flag. Szczegóły zostaną ujawnione bliżej premiery dodatku.

2.2. Mapy w podstawowej wersji gry

  1. Śródmieście (ang. Downtown) – centrum Los Angeles. Walki toczą się zarówno na ulicach miasta – gdzie gracze mogą korzystać z różnego rodzaju pojazdów – jak i w większych lub mniejszych budynkach. Krajobraz upstrzony jest nowoczesnymi drapaczami chmur.
  2. Napad na bank (ang. Bank Job) – mapa osadzona w otoczeniu dobrze strzeżonego banku w centrum miasta.
  3. Dzielnica (ang. The Block) – dzielnica zdewastowana przez walczące gangi. Mapę wyróżnia gęsta, ale niska zabudowa.
  4. Pustynia (ang. Dust Bowl) – niewielkie miasteczko Joad, umiejscowione w krajobrazie pustynnym. Gracze mogą spodziewać się tu dużych, otwartych przestrzeni ze skupionymi w centrum niewysokimi budynkami.
  5. Wzgórza Hollywood (ang. Hollywood Heights) – luksusowa rezydencja na Wzgórzach Hollywood. Większość wymian ognia odbywa się tu na zamkniętej przestrzeni.
  6. Plantacja Konopi (ang. Growhouse) – nielegalna plantacja marihuany. Natłok budynków i ciasnych zaułków sprawia, że walczy się tu przeważnie na bliskim lub średnim dystansie.
  7. Wykolejeni (ang. Derailed) – dzielnica przemysłowa Los Angeles. Sporo otwartych przestrzeni w brudnych, industrialnych klimatach.
  8. Odpływ (ang. Riptide) – sieć połączonych mostami wysepek z drogimi willami. Miejsce do popisu mają tu pojazdy wodne.
  9. Everglades – podmokłe tereny na półwyspie Floryda. Przeważają tu otwarte przestrzenie.

2.3. Broń i pojazdy

W grze pojawiła się broń typowo militarna, ale nie tylko. Z bardziej nietypowych dla serii narzędzi samoobrony wymienić można: obrzyn, kuszę, paralizator (unieszkodliwia przeciwników bez zabijania), kij bejsbolowy czy tarczę balistyczną. Broń palną da się wyposażyć w masę dodatków taktycznych: m.in. różnego rodzaju celowniki, wskaźniki laserowe, stabilizatory oraz tłumiki. Warto odnotować, że pod wpływem sugestii beta testerów, twórcy zdecydowali się mocno ograniczyć dostępność broni ciężkiej (wyrzutnie rakiet, karabiny maszynowe) poprzez usunięcie jej z podstawowego wyposażenia klas. Pojedyńcze sztuki tego typu sprzętu da się jednak znaleźć w różnych trudno dostępnych miejscach na mapie.

Dodatkowo w walce mągą się nam przysłużyć takie elementy wyposażenia, jak granaty, koktajle mołotowa, noże bojowe, młoty, laserowe miny pułapki czy też nowe dla serii linki z hakiem i tyrolki – korzystając z tych ostatnich da się stworzyć sobie szybką drogę ucieczki lub przeprawić się nad przepaścią. Nowością są także granaty gazowe oraz niwelujące ich efekt maski przeciwgazowe.

Gracze mogą pokierować różnorodnymi pojazdami: helikopterami, wozami bojowymi sił specjalnych, SUV-ami, ciężarówkami, cysternami, motocyklami, łodziami oraz samochodami i motorami cywilnymi. Ze względu na tematykę produkcji zabrakło znanych z poprzednich odsłon samolotów, czołgów i innych pojazdów opancerzonych, co sprawia, że obecne w grze maszyny pełnią głównie funkcję transportową, a nie bojową. Dostępne środki transportu da się modyfikować, wybierając do nich takie dodatki, jak np. zapasową broń, zasłonę dymną, inny kolor lakieru itp.

2.4. Battlefield Hardline Premium

Tradycyjnie, nowego Battlefielda da się zakupić w wersji Premium, oferującej bonusy w postaci unikalnych masek, możliwości dostosowywania wyglądu broni, dostępu do specjalnych turniejów oraz opcji zresetowania postępów w zamian za status Legendarny. Ponadto Battlefield Hardline Premium gwarantuje wczesny dostęp (z dwutygodniowym wyprzedzeniem) do czterech popremierowych pakietów DLC.

2.5. Popremierowe pakiety DLC

  1. Bezprawie (ang. Criminal Activity) – zestaw czterech map: Stan Zagrożenia, Patrol, Wyprzedaż, Dzicz. Dwie z nich osadzone są w nocnej scenerii. DLC oferuje kolejny tryb rozgrywki, Łowca nagród. Ponadto pakiet wprowadza garść nowego sprzętu (w tym 4 rodzaje broni), dodatkowe pojazdy oraz 6 masek. DLC Bezprawie zostało udostępnione dla wszystkich nabywców 30 czerwca 2015 roku.
  2. Rabunek (ang. Robbery) – DLC zawiera cztery mapy: Port, Punkt zapalny, Muzeum i Komisariat, a także cztery rodzaje broni oraz dwa pojazdy i ulepszenia do nich. Główną atrakcją jest tryb Drużynowy napad (ang. Squad Heist), czyli lokalny odpowiednik Szturmu drużynowego (ang. Squad Rush) z gry Battlefield 3. Premiera dla użytkowników Premium odbyła się 16 wrzesnia 2015 roku, a pozostali graczy dołączyli do zabawy od 30 września.
  3. Blackout – darmowe DLC udostępniane wszystkim posiadaczom oryginalnego Battlefield: Hardline. Zawartość paczki skupia się na klimatach nocnych. Otrzymujemy więc dwie mapy: Nocny skok i Noc w lesie (nocne wersje map Napad na bank i Dzicz), gogle noktowizyjne, nowy karabin bojowy i alternatywną wersję RO933, a nawet świeże motywy muzyczne. Ponadto jak zawsze mamy tu dodatkowe zadania, kamuflaże, naszywki, itp.
  4. Ucieczka (ang. Getaway) – dodatek skupia się szybkich pościgach odbywających się na czterech dużych mapach: Autostrada, Granica, Pociąg i Kanały. Ponadto wprowadza on 3 modele broni dla mechanika, gadżet oraz broń do walki wręcz (siekiera), a także 4 legendarne kamuflaże i tyleż pojazdów. Kolejnym wariantem wieloosobowej zabawy dostępnym w Ucieczce jest Przejęcie torby, czyli kolejna wariacja na temat klasycznego Capture the Flag. Ucieczka zadebiutowała nieco później niż wstępnie planowano – 12 stycznia 2016 roku dla użytkowników Premium i 26 stycznia dla pozostałych graczy.
  5. Zdrada (ang. Betrayal) – ostatni dodatek wchodzący w skład przepustki sezonowej do Battlefiled Hardline. Wprowadza on tradycyjnie cztery mapy: Alcatraz, Cemetery, Chinatown oraz Thin Ice. Najwyraźniej wprowadzi on też dodatkowy tryb rozgrywki, w którym jeden z graczy w drużynie będzie zdrajcą, a zadaniem pozostałych będzie jego wykrycie i zlikwidowanie. Oprócz tego gracze otrzymają nowe pojazdy (m.in. skuter śnieżny) kilkunaście rodzajów broni palnej oraz kilka do walki wręcz, w tym łopatę i miecz inkwizytora z gry Dragon Age: Inkwizycja. Premiera na początku 2016 roku.

2.6. Łatki i aktualizacje

W połowie maja studio Visceral Games zapowiedziało nadchodzące usprawnienia, jakie twórcy planują wprowadzić do rozgrywki wieloosobowej w przyszłych łatkach. Wśród nich ma się znaleźć aktualizacja netcode’u oraz podwyższenie tickrate’u (odświeżania serwerów), co powinno zredukować lagi oraz poprawić ogólną jakość połączenia. Ponadto planowany jest ponowny balans punktowego systemu Reputacji, dodanie szczegółowych ustawień czułości myszy, Universal Soldier Aiming i ADS, a także usprawnienie takich gadżetów, jak przenośna kamera czy tarcza balistyczna.

W październiku 2015 roku Electronic Arts zaskoczyło fanów zapowiedzią darmowego DLC Blackout. Wprowadza ono do podstawowej wersji gry nocne wersje dwóch map, nową broń, gadżety, zadania itp.

3. Technologia

3.1. Silnik

Battlefield Hardline działa w oparciu o tecnologię Frostbite 3, której poprzednie wersje wykorzystywane były w kilku najnowszych odsłonach cyklu. Silnik ten umożliwia generowanie dużych, szczegółowych terenów oraz podlegających destrukcji obiektów. W grze powraca znany z Battlefield 4 system Levolution, odpowiedzialny za zniszczenia na dużą skalę, pozwalając w znaczący sposób wpływać na wygląd mapy (np. możliwość zrównywania z ziemią całych wieżowców).

Twórcy chwalą się jeszcze większym i bardziej otwartym środowiskiem (zarówno w trybie dla jednego gracza, jak i w multiplayerze). Mapy są osadzone głównie na terenie miast Ameryki Północnej, choć zdarzają się też lokacje innego rodzaju, np. pustynne czy bagienne. Dodatkowo deweloperzy mogli sobie pozwolić na zaimplementowanie dynamicznej pogody (np. pojawiającej się w trakcie meczu burzy piaskowej). Ma ona jednak jedynie znaczenie wizualne i nie wpływa na mechanikę rozgrywki. Ogólny poziom grafiki dość mocno przypomina to, co prezentował Battlefield 4.

3.2. Sztuczna inteligencja

Sztuczna inteligencja wrogów została zaprojektowana na nowo. Twórców chcieli, aby zachowania przeciwników były na tyle nieprzewidywalne, żeby ponowne rozegranie danej misji wyglądało nieco inaczej.

3.3. Wymagania sprzętowe wersji PC

Minimalne wymagania sprzętowe:

  1. Procesor: Athlon II / Phenom II 2.8 GHz, Intel Core i3 / i5 2.4GHz;
  2. Karta grafiki: z obsługą DirectX 11, w tym ATI / AMD Radeon HD 5770 (1 GB pamięci), NVIDIA GeForce GTX 260 (896 MB pamięci);
  3. Pamięć: 4 GB RAM;
  4. Dysk twardy: 60 GB;
  5. System operacyjny: Windows Vista SP2 64-BIT (z zainstalowaną aktualizacją KB971512).

Rekomendowane wymagania sprzętowe:

  1. Procesor: czterordzeniowy firmy Intel lub sześciordzeniowy od AMD;
  2. Karta grafiki: z obsługą DirectX 11 i 3 GB pamięci, w tym AMD Radeon R9 290 i NVIDIA GeForce GTX 760;
  3. Pamięć: 8 GB RAM;
  4. System operacyjny: WINDOWS 8 64-BIT (z zainstalowaną aktualizacją KB971512).

Wymagania sprzętowe pecetowej wersji Battlefield Hardline są niewiele wyższe od tych z Battlefield 4.

3.4. Wersje PlayStation 4 i Xbox One

Konsolowe wydania Battlefield Hardline nie są w stanie wygenerować rozdzielczości Full HD. Wersja na PlayStation 4 oferuje format 900p, a na Xboksa One tylko 720p. Z drugiej strony obie edycje mogą poszczycić się płynną animacją w 60 klatkach na sekundę.

4. Odbiór w mediach

W pierwszych recenzjach (skupiających się na trybie solowym) Battlefield Hardline otrzymał w serwisach branżowych noty średnio oscylujące w granicach 70-75/100 (zdarzały się sporo niższe) oraz komentarze w stylu: „Gra jest niezła, ale nie porywa”. Wielu recenzentów zawiodła przewidywalna fabuła, bezpłciowi bohaterowie oraz nadmiar skryptów, choć i tak kampania okazała się nieco lepsza niż w niechlubnym Battlefield 4.

Jeśli chodzi o multiplayer – dla wielu najważniejszy element gry – największą wadą okazała się logiczna rozbieżność pomiędzy tematyką produkcji a właściwą rozgrywką, która pod względem skali przypomina bardziej regularną wojnę karteli narkotykowych lub organizacji paramilitarnych niż potyczki policji z przestępcami. Jednocześnie rozgrywka została zubożona względem wojennych odsłon cyklu, gdyż w multiplayerze zabrakło ikonicznych czołgów i samolotów. Boli też niezbyt przemyślany balans klas postaci (samowystarczalny Operator i „kampiący” Specjalista). Jeśli przymknąć oko na te braki i nielogiczności, multiplayer może sprawić fanom Battlefielda sporo frajdy. Poza kilkoma nowymi trybami rozgrywki brakuje tu jednak jednak znaczących innowacji w stosunku do poprzedników. Jako całość Battlefield Hardline otrzymał w recenzji na gry-online.pl ocenę 6/10.

  1. Oficjalna strona gry Battlefield Hardline
  2. Recenzja gry Battlefield: Hardline - pierwszy i ostatni napad marki?