Battlefield: Bad Company 2 - szczegóły na temat dedykowanych serwerów
Swego czasu niezadowolenie pecetowych graczy z uwagi na brak dedykowanych serwerów w Modern Warfare 2 postanowili wykorzystać producenci innych gier FPP mających oferować wsparcie dla tej funkcji, w tym EA DICE, przygotowujące marcową premierę Battlefield: Bad Company 2 na PC. Dopiero dzisiaj przyszło nam jednak poznać kilka istotnych szczegółów.
Kwestia dedykowanych serwerów odbiła się szerokim echem przy okazji sporej zawieruchy rozpętanej wokół ich braku w pecetowym Call of Duty: Modern Warfare 2. Niezadowolenie pecetowych graczy postanowili wykorzystać producenci innych gier FPP mających oferować wsparcie dla tej funkcji, w tym EA DICE, przygotowujące marcową premierę Battlefield: Bad Company 2 na PC. Dopiero dzisiaj przyszło nam jednak poznać kilka istotnych szczegółów.
W rozmowie z redakcją serwisu Eurogamer, przedstawiciele EA DICE oznajmili, że jedynym sposobem uruchomienia multiplayerowej rozgrywki na dedykowanym serwerze jest wynajęcie go od autoryzowanych przez producenta firm hostingowych. Według Gordona Van Dyke’a, takowa działalność nie przyniesie EA DICE żadnych profitów, a głównym celem studia jest „poznanie kierunku, w którym podąży gra i wspieranie jej w odpowiedni sposób po premierze ”. Ponadto możliwość postawienia meczu wyłącznie na jednym z wybranych serwerów pozwoli zachować spójność gry.
Battlefield: Bad Company 2 zadebiutuje na europejskim rynku 5 marca. Produkcja będzie dostępna w wersjach na wspomniane już pecety, a także konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Przypominamy również, że 28 stycznia ruszą oficjalne beta-testy edycji PC, które potrwają aż do 25 lutego. Wszystkie najistotniejsze szczegóły na temat testów, w których udział wezmą osoby z zamówieniem przedpremierowym na grę, znajdziecie w jednej z naszych poprzednich wiadomości.