autor: Michał Jodłowski
Battlefield 4 – trwają testy serwerów z wyższym tickrate
EA DICE i Visceral Games pracują nad serwerami Battlefield 4, które obsłużą tickrate rzędu 60 i 120 Hz. Obecnie trwają testy w usłudze Community Test Environment.
Studio EA DICE we współpracy z Visceral Games (autorzy Battlefield: Hardline) pracuje nad nowymi serwerami Battlefield 4, które obsłużą tickrate o wartości 60 i 120 Hz (innymi słowy: 60 bądź 120 odświeżeń na sekundę), co jest dużym skokiem dla całej serii, która dotychczas oferowała tickrate rzędu 30 Hz. Najprościej rzecz ujmując: tickrate można zasadniczo określić jako częstotliwość odświeżania serwera. Wpływa on na synchronizację serwera z klientem gry, a więc ogólną precyzję rozgrywki – eliminuje np. opóźnienie między wywołaniem animacji strzału, a faktycznym odebraniem punktów życia. Oczywiście tego typu rozwiązanie znacznie bardziej obciąża łącze i sprzęt, dlatego też serwery o wyższych tickrate’ach będą niewątpliwie droższe i mniej powszechne. W tej chwili trwają testy w Community Test Environment – platformie testowej dostępnej dla posiadaczy usługi Premium.
Należy pamiętać, że rzeczona aktualizacja tzw. netcode’u jest jeszcze daleka od powszechnego zastosowania. Przed deweloperami wciąż długa droga zanim osiągną oni zamierzone efekty, a bardziej „precyzyjne” serwery będą w pełni funkcjonalne. O ile w ogóle do takiej sytuacji dojdzie.
- Recenzja gry Battlefield 4
- Poradnik do gry Battlefield 4
- Oficjalna strona internetowa gry Battlefield 4