autor: Szymon Liebert
Battlefield 3 sprzedany w nakładzie 8 milionów sztuk
Battlefield 3 sprzedał się w nakładzie 8 milionów egzemplarzy. Informacja została podana przez przedstawiciela firmy Electronic Arts. Do sklepów trafiło już w sumie 12 milionów pudełek z grą studia EA DICE.
Firma Electronic Arts poinformowała na spotkaniu z inwestorami, że Battlefield 3 sprzedał się w nakładzie 8 milionów egzemplarzy. Do sklepów trafiło też w sumie 12 milionów pudełek z grą. Jak widać, popularność strzelanki szwedzkiego studia EA DICE jest ogromna i nawet jeśli nie przebije ona Call of Duty: Modern Warfare 3, autorzy mają powody do zadowolenia.
Najnowsze wyniki sprzedaży Battlefielda 3 podał Eric Brown z Electronic Arts podczas tak zwanej Baird Technology Conference (zapisu rozmowy można posłuchać na oficjalnej stronie firmy). Do tej pory wiedzieliśmy, że gra została kupiona przez 5 milionów graczy w premierowym tygodniu. Brown dodał, że w pierwszym tygodniu do sklepów wysłano 10 milionów sztuk produkcji.
Sukces Battlefielda 3 jest niewątpliwy – przy takim wyniku gra na pewno zarobiła na siebie. Produkcja nie pokonała jednak serii Call of Duty, która z roku na rok sprzedaje się coraz lepiej. Tak czy inaczej, mocna pozycja Electronic Arts i EA DICE powinna cieszyć. Konkurencja zawsze podnosi poprzeczkę i wymusza na twórcach więcej kreatywności oraz szlifowania swoich produkcji.
Przypominamy, że w Polsce Battlefield 3 jest niewątpliwym zwycięzcą starcia z Modern Warfare 3. Pisaliśmy o tym kilka dni temu w specjalnym raporcie. Polacy chętniej wybierali dzieło EA DICE na każdej platformie. Przyczyn może być kilka. Battlefield 3 otrzymał lepszą ofertę pre-orderową, ciekawszą kampanię marketingową i po prostu jest lubiany przez pecetowych graczy.