autor: Marek Grochowski
Battlefield 1943 (zbyt) popularny na Xbox Live
Niesłychaną popularnością cieszy się wśród graczy nowa produkcja duetu Digital Illusions – Electronic Arts. Battlefield 1943, bo o nim mowa, tuż po premierze został zakupiony przez ponad 80 tys. użytkowników Xbox Live, którzy od razu po ściągnięciu tytułu z sieci przystąpili do jego testowania.
Niesłychaną popularnością cieszy się wśród graczy nowa produkcja duetu Digital Illusions – Electronic Arts. Battlefield 1943, bo o nim mowa, tuż po premierze został zakupiony przez ponad 80 tys. użytkowników Xbox Live, którzy od razu po ściągnięciu tytułu z sieci przystąpili do jego testowania.
Takiego naporu chętnych nie wytrzymały serwery gry i producenci zostali zmuszeni do ich naprawy, a także do uruchomienia kolejnych – głównie w Europie. Obecnie sytuacja jest w miarę ustabilizowana, a autorzy zadbali o to, by w przypadku posiadaczy PlayStation 3 problemy techniczne już się nie powtórzyły.
Jeden z przedstawicieli DICE poinformował także, że już pierwszego dnia gracze spędzili w Battlefieldzie 1943 na X360 łącznie niemal 30 lat i bynajmniej w tym czasie nie próżnowali, gdyż dokonali aż 5 mln zabójstw. Statystki z PlayStation Network z pewnością uczynią ten wynik jeszcze bardziej doniosłym.
Specjaliści są zgodni, że przy obecnym zainteresowaniu odbiorców nowy BF może zyskać miano najszybciej sprzedającej się gry na Xbox Live Marketplace, gdyż 80 tys. pobrań w kilkanaście godzin po premierze to już na starcie ogromne osiągnięcie – dla porównania: tytuły dystrybuowane przez Xbox Live Arcade średnio rozchodzą się w liczbie 10 tys. egzemplarzy. Najprawdopodobniej w dobry humor wprawi też twórców pecetowa wersja FPS-a, która jest równie oczekiwana przez fanów i trafi do sprzedaży już we wrześniu.