Battlefield 1 - zapisy z rozgrywki samolotem i medykiem oraz porównanie grafiki
W sieci pojawiają się liczne nagrania z testów alfa gry Battlefield 1. Swoje materiały opublikował także serwis IGN, prezentując rozgrywkę medykiem i walki powietrzne, jak również porównanie najwyższych oraz najniższych ustawień grafiki.
Minęło już nieco czasu od rozpoczęcia zamkniętych testów wersji alfa Battlefield 1 – pierwszowojennej strzelaniny, której zapowiedź spotkała się z wielkim entuzjazmem graczy. Nie dziwi więc coraz większa liczba materiałów publikowanych tak przez znane serwisy branżowe, jak i pojedyncze osoby, które miały szczęście zapoznać się z nową produkcją studia DICE. Wśród nich można znaleźć nie tylko długie nagrania z rozgrywki (takie jak 90-minutowy gameplay udostępniony przez stronę Eurogamer), ale też filmy skupiające się na konkretnych aspektach gry. Do tych ostatnich zaliczają się dwa materiały udostępnione przez serwis IGN. Pierwszy koncentruje się na samolotach, drugi zaś poświęcono nowej klasie – medykowi, którą omówił szerzej użytkownik serwisu YouTube o pseudonimie Westie.
Zasadniczo medyk – mogący korzystać z różnorodnych, półautomatycznych zabawek – łączy umiejętności dwóch klas: szturmowca oraz inżyniera. Temu pierwszemu zabrano znaną z poprzednich odsłon zdolność leczenia, która została zarezerwowana dla nowej klasy. W grze pojawią się dwa typy apteczek. Małe będą same kierować się bezpośrednio do rannego gracza, o ile ten znajdzie się w ich zasięgu. Z kolei duże będą tradycyjnie wymagały stanięcia na nich i stopniowo przywrócą zdrowie. Powróci też umiejętność wskrzeszania poległych towarzyszy, aczkolwiek zamiast defibrylatora posłużymy się strzykawką i fiolką. Co ciekawe, medyk zastąpi wspominanego, nieobecnego w grze inżyniera, otrzymując możliwość naprawy pojazdów. By jednak nie było za różowo, będziemy mieli ograniczoną liczbę miejsc na zdolności, tak więc umiejętność przywracania wytrzymałości pojazdów wymusi rezygnację ze wskrzeszania bądź leczenia żołnierzy.
Jeśli chodzi o samoloty, jak na razie twórcy zdecydowali się na mocno zręcznościowy model lotu, choć może to wynikać z, jakby nie patrzeć, wczesnej wersji gry. Cała reszta prezentuje się bardzo dobrze, wliczając w to odgłosy, model zniszczeń itp. Działanie tego ostatniego na mapie zostało przetestowane przez użytkownika jackfrags z serwisu YouTube i trzeba przyznać, że obietnice twórców w tym zakresie nie były przesadzone. Zniszczyć można prawie wszystko, wliczając w to bunkry, budynki, stoły i zasieki, choć na przykład niektóre ściany i wielopiętrowe domy zdają się być odporne na destrukcję. Możliwe jest też tworzenie lejów na polu walki, czy to za pomocą bomb i dział czołgów, czy też granatów i broni przeciwpancernej.
Na koniec prezentujemy jeszcze jeden materiał serwisu IGN, tym razem skupiający się na porównaniu najwyższych oraz najniższych ustawień grafiki. Jak na razie różnice nie są ogromne, sprowadzając się do nieco wyższej jakości tekstur oraz cieni, co możecie ocenić na filmiku poniżej.