autor: Maciej Kowalczyk
Batman: Return to Arkham - porównanie grafiki na konsolach i PC
W sieci pojawił się film prezentujący różnice graficzne pomiędzy zapowiedzianym niedawno Batmanem: Return to Arkham w wersji na konsole nowej generacji - PlayStation 4 i Xbox One - a oryginalnymi edycjami na PC.

Kilka dni temu informowaliśmy Was o zapowiedzi Batman: Return to Arkham – kolekcji zremasterowanych dwóch pierwszych części z serii Batman: Arkham na konsole nowej generacji (PlayStation 4 oraz Xboksa One). Dziś z kolei na kanale YouTube „Batman Arkham Videos” opublikowano film, w którym porównano grafikę nadchodzącej produkcji z jej pierwowzorami na PC – Batmanem: Arkham Asylum z 2009 roku oraz wydanym dwa lata później Batmanem: Arkham City. Różnice wynikają z zastosowania dwóch różnych silników graficznych: oryginalne części zostały stworzone w oparciu o Unreal Engine 3, natomiast remastery będą korzystać z Unreal Engine 4. Poniżej znajduje się właściwy film:
Na podstawie materiału wideo bardzo łatwo można zauważyć graficzne zmiany w Return to Arkham w porównaniu do oryginałów. Remastery upodobniły się tym samym do Batmana: Arkham Knight – ostatniej części tej serii, stworzonej, podobnie jak pierwsze dwie, przez studio Rocksteady. Podobieństwa te widać najlepiej na otwartych terenach miejskich, które cechują się teraz teksturami w wyższej rozdzielczości i lepszym oświetleniem (jak na pierwszym obrazku poniżej). Mimo to, w komentarzach pod filmem sporo ludzi stwierdza, że niektóre zmiany nie wyszły remasterom na dobre i że to właśnie oryginalne wersje wyglądają lepiej, gdzie jako przykład jeden z użytkowników podał porównanie pokazane na drugim obrazku. Znajdujący się na nim Hugo Strange w zremasterowanej wersji ma bardzo nietypowe brwi. Można także zauważyć brak odbicia w jego okularach. Użytkownicy nie pozostawili także suchej nitki na postaci Jokera, która w pewnym momencie w remasterze prezentuje swoje braki w uzębieniu (jak na obrazku trzecim). Wybrane przykłady różnic graficznych przedstawiono poniżej:







Batman: Return to Arkham to kompilacja zremasterowanych dwóch pierwszych części serii – Batman: Arkham Asylum oraz Batman: Arkham City. Obydwie gry zebrały bardzo dobre oceny w recenzjach, o czym świadczy chociażby średni wynik w serwisie Metacritic, wynoszący dla obydwu tytułów aż 91%. Konwersją zajmą się dwa studia: Rocksteady – odpowiedzialne za produkcję oryginalnych części, oraz studio Virtuos. Batman: Return to Arkham będzie korzystał z nowego silnika graficznego – Unreal Engine 4. Kolekcja ta ma zawierać wszystkie wydane dodatki DLC, a jej premiera przewidywana jest na lipiec tego roku.
- Oficjalna strona internetowa studia Rocksteady
- Recenzja Batman: Arkham Asylum
- Recenzja Batman: Arkham City