autor: Michał Kułakowski
Batman: Return to Arkham – kolekcja dwóch gier z serii Batman: Arkham na konsolach w lipcu
Firma Warner Bros. Interactive zapowiedziała, że w lipcu tego roku na konsolach Xbox One i PlayStation 4 ukaże się kolekcja dwóch pierwszych gier z serii Batman: Arkham. Oba tytuły zostaną zremasterowane i będą korzystały z silnika Unreal Engine 4, dzięki czemu zaoferują poprawioną oprawę graficzną.
Plotki o zremasterowanych wersjach gier z serii Batman: Arkham krążyły w sieci już od jakiegoś czasu. Firma Warner Bros. Interactive ostatecznie potwierdziła dziś te przypuszczenia, zapowiadając oficjalnie kolekcję Batman: Return to Arkham, która 26 lipca ukaże się na konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One. Zestaw zawierać będzie dwie pierwsze części cyklu, które stworzone zostały przez studio Rocksteady – Batman: Arkham Asylum z 2009 roku oraz Batman: Arkahm City z 2011 roku. Sugerowana cena obu gier to 49,99 euro, a więc około 220 złotych. Wydawca nie potwierdził na razie czy tytuły będą sprzedawane osobno w dystrybucji cyfrowej. Jeżeli jednak weźmiemy pod uwagę podobne produkty, takie jak kolekcja Metro Redux, nie jest to wykluczone.
Oba tytuły wchodzące w skład kolekcji nie mają być jedynie prostymi portami na nowych platformach sprzętowych. Twórcy zapowiadają, że produkcje korzystać będą teraz z silnika Unreal Engine 4. Z przesiadką na nowy engine związane są liczne poprawki w oprawie graficznej. Zmianom ulegną trójwymiarowe modele i efekty świetlne. Wprowadzone zostaną także nowe tekstury i shadery. Jeżeli chodzi o model rozgrywki nie należy nastawiać się jednak na drastyczne zmiany. Warto odnotować, że Batman: Return to Arkham zawierać ma wszystkie wydane DLC. Za przygotowanie konwersji gier odpowiada firma Virtuos, mająca na koncie wiele podobnych projektów, jak chociażby kolekcja Final Fantasy X/X-2 HD Remaster czy Heavy Rain na PlayStation 4.
Znaczące jest to, że w kolekcji nie znalazła się gra Batman: Arkham Origins z 2013 roku. To czarna owca cyklu, która stworzona została przez jedno z wewnętrznych studiów deweloperskich Warner Bros. Produkcja była krytykowana za liczne niedoróbki i problemy techniczne, a także brak jakichkolwiek znaczących innowacji.