Batman: Arkham Origins – zademonstrowano dodatkowe efekty graficzne wersji pecetowej
Poznaliśmy więcej szczegółów dotyczących pecetowego wydania gry Batman: Arkham Origins, a obiecywane dodatkowe efekty graficzne zostały zademonstrowane w formie video. Ponadto pojawiły się nowe informacje dotyczące starć z bossami w zmierzającym na konsole przenośne Batman: Arkham Origins Blackgate.
Na imprezie PAX firma Nvidia ujawniła szczegóły dotyczące pecetowej wersji gry Batman: Arkham Origins. Poprzednie części cyklu oferowały na komputerach dodatkowe efekty wizualne, niedostępne na konsolach i najnowsza odsłona zamierza kontynuować tę tradycję.
Batman: Arkham Origins na PC zaoferuje obsługę DirectX 11, teselację oraz wygładzanie krawędzi metodą TXAA. Gra wyświetlać będzie również bardziej realistyczne cienie dzięki technologii Percentage Closer Soft Shadows. Nie zabraknie także obsługi PhysX, które zasymuluje ruch cząsteczek w powietrzu, ubrań oraz turbulencji. Jak to wszystko wygląda w akcji możecie się przekonać przewijając poniższy filmik:
- Zapis prezentacji firmy Nvidia na PAX (przewińcie do 36:00)
Osoby, które grały w Batman: Arkham City na pecetach pamiętają zapewne, że dodatkowe efekty, zwłaszcza te korzystające z PhysX, nie były zbyt dobrze zoptymalizowane i potrafiły spowodować problemy z wydajnością nawet na mocnych konfiguracjach. Późniejsze aktualizacje poprawiły sytuację, ale nawet po ich zainstalowaniu sporo brakowało do ideału. Pozostaje mieć nadzieję, że twórcy wyciągną z tego odpowiednie wioski i trzecia część cyklu będzie pod tym względem znacznie lepiej dopracowana.
Przypomnijmy, że Batman: Arkham Origins powstaje z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox 360, PlayStation 3 i Wii U. Premiera zaplanowana została na 25 października tego roku.
Fabuła gry będzie kontynuowana w przeznaczonym na konsole przenośne Batman: Arkham Origins Blackgate. Warto dodać, że twórcy tego projektu ujawnili wczoraj kilka nowych informacji na temat bossów, z którymi zmierzymy się w grze. Okazuje się, że sami wybierzemy kolejność tych starć. Pokonanie każdego bossa da nam dostęp do nowego przedmiotu, co z kolei wpłynie na przebieg pozostałych potyczek.
Ta struktura wzorowana jest na rozwiązaniach serii Mega Men i ma sprawić, że gracze będą mogli przejść kampanie wielokrotnie, gdyż zmiana kolejności starć dramatycznie zmodyfikuje ich kształt.