autor: Mateusz Kądziołka
Batman: Arkham City bez trybu multiplayer
Brytyjski oddział IGN.com przeprowadził dziś wywiad z Seftonem Hillem – członkiem zespołu Rocksteady, który obecnie pracuje nad kontynuacją Batman: Arkham Asylum, czyli Batman: Arkham City. Jedną z najciekawszych informacji jest to, że w grze nie uświadczymy trybu multiplayer.
Brytyjski oddział IGN.com przeprowadził dziś wywiad z Seftonem Hillem – członkiem zespołu Rocksteady, który obecnie pracuje nad kontynuacją Batman: Arkham Asylum, czyli Batman: Arkham City. Jedną z najciekawszych informacji jest to, że w grze nie uświadczymy trybu multiplayer.
Swoją decyzję dotyczącą pominięcia rozgrywki wieloosobowej w najnowszej odsłonie przygód Mrocznego Rycerza Sefton Hill tłumaczy względami jakościowymi. Została ona podjęta, gdyż zaimplementowanie trybu multiplayer nie uczyniłoby z Batman: Arkham City gry lepszej. Dodatkowo, zespół wolał włożyć energię, której wymagałoby stworzenie satysfakcjonującego trybu wieloosobowego, w rozgrywkę dla pojedynczego gracza.
Te niewątpliwie zaskakujące informacje mogą nieco zszokować fanów gry, którzy śledzą doniesienia na jej temat. Osoby zorientowane w temacie zapewne pamiętają, że kilka tygodni temu informowaliśmy o sfabrykowanym zwiastunie, który pokazywał jak Batman (współpracując z Jokerem) rozprawia się z opryszkami. To z kolei miało sugerować pewną formę trybu kooperacji w samej grze.
Sefton Hill w wywiadzie wspomniał również o ilości głównych adwersarzy, z którymi przyjdzie się Batmanowi zmierzyć. Ich spora liczba ma przede wszystkim urozmaicić zmagania Człowieka-nietoperza, a nie sztucznie wydłużać rozgrywkę. Warto też wspomnieć, że wśród przeciwników znajdzie się Hugo Strange, który oprócz tego, że jest Strażnikiem Arkham City, zna prawdziwą tożsamość Batmana. Drugim ważnym oponentem będzie Catwoman – postać o tyle ciekawa, że z Mrocznym Rycerzem wiąże ją nieco bardziej skomplikowana relacja.
Z wywiadu dowiedzieliśmy się również, że pomimo sporego sukcesu pierwszej części zespół jest w pełni skupiony na produkcji sequela i nie odczuwa ciężaru spowodowanego świetną jakością pierwszego tytułu. Sefton ujawnił też, że wkrótce otrzymamy kilka ciekawych informacji na temat kolejnych przeciwników, którzy staną na drodze Batmana.
Przypominamy, że premiera Batman: Arkham City została wyznaczona na jesień bieżącego roku. Gra będzie dostępna w wersjach na komputery osobiste, konsole PlayStation 3 oraz Xboksa 360.