autor: Amadeusz Cyganek
Basemark GPU – nowy multiplatformowy benchmark dla kart graficznych
Firma Basemark wypuściła swój najnowszy program – to benchmark o tej samej nazwie, pozwalający sprawdzić wydajność układu graficznego zarówno w odniesieniu do pecetów, jak i urządzeń mobilnych.
Fińska firma Basemark zaprezentowała właśnie swoje najnowsze dzieło – to benchmark o nazwie Basemark GPU (zbieżność nazw absolutnie przypadkowa), który pozwala przetestować układy graficzne nie tylko w pecetach, ale także w smartfonach, tabletach, a nawet telewizorach wyposażonych w system Smart TV.
Firma oczywiście ma zapędy do tego, by stworzyć realną konkurencję dla pakietu 3DMark – na razie do tego jeszcze daleka droga, ale podstawy są solidne. Program w tym momencie obsługuje 3 API: Vulkan 1.0, OpenGL 4.5 oraz mobilne OpenGL ES 3.1. W najbliższych miesiącach benchmark wzbogaci się o obsługę bibliotek DirectX, a także systemu iOS, bowiem z możliwości Basemark GPU mogą skorzystać posiadacze sprzętów z systemami Windows 7 lub nowszym, Linux oraz Android.
Twórcy zapewniają, że ich benchmark powstał we współpracy z największymi producentami układów graficznych, takimi jak Intel, Nvidia czy Qualcomm i bazuje na autorskim silniku graficznym Rocksolid. Program jest całkowicie darmowy i możecie go pobrać prosto z naszych serwerów FTP:
Wersję na urządzenia mobilne z Androidem znajdziecie z kolei pod tym linkiem.