Obsidian miał stworzyć Avatara 2
James Cameron mógł połączyć siły ze studiem Obsidianem, żeby stworzyć grę Avatar 2. Dyrektor generalny studia Feargus Urquhart zdradził w wywiadzie, że współpraca miała miejsce, ale było to na długo przed premierą gry.
Jedna z bardziej renomowanych ekip w świecie gamedevu, Obsidian Entertainment, mogła mieć swój wkład w rozwój uniwersum Avatara, za które odpowiedzialny jest James Cameron. W niedawnym wywiadzie (przeprowadzonym przez naszego redaktora, Huberta Sosnowskiego) dyrektor generalny firmy, Feargus Urquhart, powiedział, że były prowadzone na ten temat rozmowy. Panów mogła połączyć wspólna chęć tworzenia niesamowitych opowieści, o czym wspomina Urquhart:
Mogę mieć odmienny pogląd na tworzenie gier niż inni. Na przykład Avatar 2 właśnie wyszedł po dziesięciu lub piętnastu latach pracy Jamesa Camerona. Wtedy rozmawialiśmy o stworzeniu gry Avatar 2... Nawet nie wiem, jak dawno temu to było. Sześć, osiem lat, jakoś tak. Cameron produkuje arcydzieła, a dla mnie tworzenie gier to po prostu umieszczanie ludzi w różnych światach i zapewnianie im niesamowitych przygód. Nie mam takiej potrzeby, żeby każda gra, którą stworzę, była Avatarem 2, no nie? Oczywiście to pragnienie projektowania rzeczy niesamowitych jest potrzebne. Nie da się zacząć od nastawienia w stylu „ech, po prostu coś wypuść, ech”; wcale nie o to chodzi. Ale mam też przeświadczenie, że zawsze postrzegałem swoją karierę jako taką opartą na wielu grach. Nie tylko na jednej.
Nie dowiadujemy się jednak, co ostatecznie doprowadziło do zaprzestania rozmów. Projekt mógłby osiągnąć ogromną skalę, gdy spojrzymy na rozmach, jaki zawsze chce osiągnąć James Cameron, oraz na dotychczasowe projekty Obsidianu. Jednocześnie brak takiej współpracy może być dla graczy westchnieniem ulgi. Na ten moment wiemy jedynie, że grę w owym uniwersum, o podtytule Frontiers of Pandora, ma wydać w 2023 roku Ubisoft.
Sam James Cameron jest świadomy, że do końca życia może opowiadać kolejne historie w świecie Avatara i mu to nie przeszkadza. To mogłoby jednak także wpłynąć na prace w Obsidianie, który być może w ramach współpracy odpowiadałby za kolejne gry o Avatarze, co znacznie ograniczyłoby możliwości kreatywne całej ekipy. A tego Feargus Urquhart chciałby uniknąć, o czym także wspomina w swojej odpowiedzi. Po więcej zakulisowych informacji dotyczących Obsidian Entertainment (i nie tylko) zapraszamy do wywiadu: