Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 stycznia 2023, 17:14

Powrót systemu klas ma wstrząsnąć BF 2042

W najbliższej aktualizacji do Battlefielda 2042 powróci znany i lubiany system klas. Oczekiwana przez wielu graczy funkcja doczekała się drobnych usprawnień, o czym szerzej opowiedziało DICE na swoim blogu.

Źródło fot. EA DICE
i

Studio EA DICE oficjalnie poinformowało o wprowadzeniu klas w nadchodzącej aktualizacji 3.2 do Battlefielda 2042. Upragniona przez fanów funkcja ma zadebiutować już pod koniec miesiąca.

O powrocie systemu klas do Battlefielda 2042 mówiło się już od dłuższego czasu, pierwsze potwierdzone informacje na ten temat sięgają sierpnia 2022 roku.

Dzisiaj z kolei w sieci ukazał się obszerny artykuł od studia DICE, który zdradza szczegóły na temat tej nadchodzącej wielkimi krokami zmiany.

W najnowszym wpisie na swoim blogu twórcy Battlefielda 2042 wyznali, że przywrócenie systemu klas okazało się konieczne, aby poprawić ogólne wrażenia płynące z rozgrywki.

Powrót systemu klas ma wstrząsnąć BF 2042 - ilustracja #1
Fragment wpisu na blogu DICE. Źródło: EA DICE.

Członkowie szwedzkiego studia posypali głowę popiołem i przyznali, że przywrócenie systemu – znanego z poprzednich odsłon serii – to zasługa zaangażowanych graczy, którzy domagali się zmian.

Deweloperzy podkreślili, że w ostatnich miesiącach, wraz z wybraną częścią społeczności, intensywnie testowali nową wersję gry.

Teraz DICE dumnie obwieściło, że zmiany dotyczące przywrócenia systemu klas zostały pozytywnie odebrane przez grupę testową.

Nowy-stary system klas

System klas w BF 2042, który zadebiutuje w patchu 3.2, wprowadzi do gry podział na znane role: szturmowca, żołnierza wsparcia, inżyniera oraz zwiadowcę. To definiować będzie, do jakiego arsenału broni i gadżetów będzie miał dostęp dany specjalista.

Przykładowo jedynie inżynier będzie mógł zaopatrzyć się w wyrzutnię rakiet, podczas gdy wyłącznie zwiadowca będzie mógł rozstawiać sygnalizatory odrodzeń. Każdy z dostępnych specjalistów zostanie przypisany do jednej z czterech wyżej wymienionych grup.

Co jednak ciekawe, wybór konkretnej klasy nie będzie blokował dostępu do części uzbrojenia. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, aby np. szturmowiec dzierżył karabin snajperski – jest to istotna zmiana w porównaniu do poprzednich odsłon serii.

Biegłość w posługiwaniu się bronią

DICE, choć zachowa większą elastyczność na polu bitwy w porównaniu do poprzednich odsłon, jeżeli chodzi o wybór broni, dla równowagi zamierza gratyfikować tych, którzy używać będą konkretnego uzbrojenia dla danej klasy. Służyć temu będzie mechanika biegłości w posługiwaniu się bronią (ang. Weapon Proficiencies).

Wprowadzi to synergię między klasą a różnymi typami broni:

  • szturmowiec + karabiny szturmowe = 3 dodatkowe magazynki;
  • inżynier + LMG = lepsza celność w pozycji przykucniętej lub leżącej;
  • wsparcie + SMG = krótszy czas wyciągania broni;
  • zwiad + karabin snajperski = stała i stabilna luneta.

Jak przekonują twórcy, biegłość ma na celu nie tyle dyktować, w co trzeba się wyposażyć, ile raczej zapewnić rekomendacje na temat tego, co może działać dla konkretnej klasy i co najlepiej wiąże się z jej charakterem.

Transparentność przede wszystkim

Nowy system klas ma także zapewnić większą widoczność zagrożeń, z jakimi przyjdzie się graczom zmierzyć. Widząc na placu boju specjalistę np. w roli wsparcia, będziemy wiedzieli, że ten może być wyposażony w skrzynkę amunicji, apteczkę, wyrzutnię dymu lub miny.

Powrót systemu klas ma wstrząsnąć BF 2042 - ilustracja #2

Źródło: EA DICE

Aby jeszcze bardziej zwiększyć transparentność, DICE planuje dodać ikony klas nad wszystkimi żołnierzami, co pozwoli rozpoznać, z jakim zagrożeniem dokładnie gracze mają do czynienia lub na jakie wsparcie mogą liczyć w kontakcie z sojusznikiem.

Mniejsze poprawki i zapowiedź ciągłych aktualizacji funkcji

Wraz z powrotem klas DICE wprowadza również mniejsze poprawki, takie jak ujednolicony ekwipunek (loadout), który oznacza, że wybór broni i gadżetów dla jednego specjalisty zostanie zapamiętany dla każdego innego w obrębie klasy. Przykładowo: domyślna broń dla operatorów Crawforda i Borysa będzie taka sama, ponieważ i jeden, i drugi należą do grupy inżynierów.

Twórcy zapowiadają także, że to jeszcze nie koniec pracy – system klasowy będzie ciągle monitorowany i aktualizowany.

Twórcy zaznaczyli, że liczą na opinie na temat nadchodzących zmian. Do dyskusji można włączyć się np. na oficjalnym forum społeczności Battlefielda.

Marcin Przała

Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

więcej