autor: Szymon Liebert
Atari wyda Codename Panzers: Cold War w lutym przyszłego roku
Firma Atari poinformowała, o nabyciu praw wydawniczych do Codename Panzers: Cold War. Los tego tytułu jeszcze do niedawna był niepewny, po zamknięciu studia za niego odpowiedzialnego, czyli Stormregion, co oczywiście wynikało z upadku niemieckiego wydawcy 10Tacle Studios. Gra jest jednak bezpieczna i pojawi się w lutym 2009 roku na pecetach.
Firma Atari poinformowała, o nabyciu praw wydawniczych do Codename Panzers: Cold War. Los tego tytułu jeszcze do niedawna był niepewny, po zamknięciu studia za niego odpowiedzialnego, czyli Stormregion, co oczywiście wynikało z upadku niemieckiego wydawcy 10Tacle Studios. Gra jest jednak bezpieczna i pojawi się w lutym 2009 roku na pecetach.
Chociaż obecnie produkcją gry zajmuje się firma InnoGlow, to tak naprawdę nic się nie zmieniło. Ekipa ta składa się bowiem przede wszystkim z byłych pracowników zamkniętego studia Stormregion. Zmian odnośnie tematyki czy stylistyki produktu nie musimy więc się obawiać.
Sama gra jest już podobno gotowa, więc wydaje się, że nic nie stoi na przeszkodzie abyśmy ujrzeli ją na sklepowych półkach na początku przyszłego roku. Co więcej, Fileplanet oferuje limitowany zestaw kluczy, gwarantujących dostęp do wersji beta tego produktu. Niestety promocja przeznaczona jest tylko dla subskrybentów serwisu.
Wraz z powyższymi informacjami podano także pewne szczegóły odnośnie aspektów finalnej wersji gry. Codename Panzers: Cold War będzie więc strategią rozgrywaną w czasie rzeczywistym i przedstawiającą nieco alternatywną wersję historii z okresu Zimnej Wojny. Wskutek przypadkowej kolizji amerykańskiego samolotu transportowego z rosyjskim myśliwcem dochodzi do otwartego konfliktu pomiędzy Związkiem Radzieckim i NATO. Cold War jest także kolejną odsłoną serii, w skład której wchodzą: Codename: Panzers - Phase One oraz Codename: Panzers - Faza Druga. Oba tytuły otrzymały u nas bardzo wysokie oceny.
Autorzy zapowiadają realistyczne scenariusze rozgrywane w klimatach okresu Zimnej Wojny oraz charakterystyczne prawdziwe uzbrojenie i jednostki. Ważna będzie także mechanika zabawy. Jej podstawowym elementem ma być system kluczowych punktów na mapie – przejmując kontrolę nad pewnymi budowlami, otrzymamy dodatkowe punkty prestiżu, dzięki którym wyprodukujemy dodatkowe jednostki, czy wezwiemy posiłki, np. w postaci wsparcia helikopterów. Pojawi się także możliwość budowania fortyfikacji czy tuneli, a na całą rozgrywkę wpływ będzie miała dynamicznie zmieniająca się pogoda.
Ważnym elementem ma być także zabawa w sieci. Możemy spodziewać się zarówno trybu kooperacji oraz różnych rodzajów rywalizacji z innymi graczami (deathmatch, domination). Każdy z uczestników będzie mógł stworzyć własną armię, dzięki rozbudowanemu systemowi konfiguracji poszczególnych jednostek.
Alternatywną wersję historii poznamy więc najprawdopodobniej już w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Oczywiście trudno powiedzieć na ile luty 2009 roku jest realną datą premiery, bo w końcu tytuł opóźniany był już kilkukrotnie. Wydaje się jednak, że kłopoty twórców Codename Panzers: Cold War skończyły się wraz ze znalezieniem nowego wydawcy.