autor: Maciej Myrcha
Atari tłumaczy się ze swego postępku wobec Neverwinter Nights
Przedwczoraj informowaliśmy Was o nieoczekiwanym ruchu jaki wykonała firma Atari - chodziło o zaprzestanie wspierania rozwoju modów oraz patchy do gry Neverwinter Nights. Redaktorzy serwisu FiringSquad skontaktowali się z przedstawicielami Atari, w celu wyjaśnienia całej tej sprawy, a oto czego się dowiedzieli.
Przedwczoraj informowaliśmy Was o nieoczekiwanym ruchu jaki wykonała firma Atari - chodziło o zaprzestanie wspierania rozwoju modów oraz patchy do gry Neverwinter Nights. Redaktorzy serwisu FiringSquad skontaktowali się z przedstawicielami Atari, w celu wyjaśnienia całej tej sprawy, a oto czego się dowiedzieli.
Oczywiście, tak jak przypuszczano, "sprawcą" całego zamieszania okazał się sequel tego znakomitego RPGa, Neverwinter Nights 2. Jego premiera nastąpi już we wrześniu tego roku, Atari czyni więc wszelkie starania, aby uwagę graczy skierować w jego stronę, co automatycznie pociąga za sobą "zniechęcanie" do pierwowzoru. Zdaniem Atari, developerzy ze studia Obsidian, odpowiedzialni za stworzenie drugiej części gry, włożyli dużo pracy w ulepszenie narzędzi do tworzenia modów, oraz w dodanie do nich nowych funkcjonalności, tak więc autorzy modów powinni przesiąść się z "przestarzałej" technologii na nowszą. Szczególnie, iż w narzędziach zaimplementowano wsteczną kompatybilność, tak więc większość kodu tworzonego na potrzeby modów do Neverwinter Nights będzie można bez problemu przenieść pod narzędzia jej następczyni.
Przedstawiciele Atari zapewnili, iż zarząd firmy rozumie popularność i znaczenie modów tworzonych przez społeczeństwo skupione wokół Neverwinter Nights, uważa jednak, iż nadeszła pora aby zapomnieć o przeszłości i spojrzeć w "jasną" przyszłość.