Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 października 2020, 12:49

Assassin's Creed z człowiekiem-świnią na okładce. DedSec „hakuje” Ubisoft

Na tydzień przed premierą gry Watch Dogs: Legion okładki innych produkcji firmy Ubisoft w sklepie Microsoftu zostały „zhakowane”. Nie upiekło się ani serii Assassin’s Creed, ani grom spod szyldu Tom Clancy’s, ani nawet niewinnym tytułom, jak Steep czy Trials Rising.

W SKRÓCIE:
  1. firma Ubisoft zdecydowała się na oryginalną formę reklamy gry Watch Dogs: Legion, imitującą atak hakerski ze strony fikcyjnej grupy DedSec;
  2. w jego wyniku na okładkach innych gier wydawcy pojawiła się charakterystyczna postać zakrywająca twarz maską świni;
  3. poza tym do sieci trafiły dwa materiały wideo poświęcone trybowi współpracy oraz sposobom walki z reżimem w dystopijnym Londynie.

Kampania promocyjna gry Watch Dogs: Legion rozhulała się na dobre. Firma Ubisoft nie tylko udostępniła dwa kolejne materiały wideo, lecz także zdecydowała się na inną, dość niecodzienną formę reklamy dla omawianej produkcji. Wiele świeżych dzieł francuskiego giganta padło ofiarą „ataku hakerskiego” ze strony fikcyjnej grupy DedSec. W jego wyniku na ich okładkach pojawiła się charakterystyczna postać zakrywająca twarz maską świni, będącą niejako symbolem omawianego projektu.

Ofiarą „ataku” padł szereg produkcji Ubisoftu, o czym możecie się przekonać, rzucając okiem na obrazki dołączone do niniejszej wiadomości lub odwiedzając sklep Microsoftu i wyszukując jedną z nowszych gier tego wydawcy. Nie zostawiono w spokoju ani Assassin's Creed: The Ezio Collection i Assassin's Creed: Odyssey, ani produkcji spod szyldu Tom Clancy's (czyli The Division 2, Rainbow Six: Siege i Ghost Recon: Breakpoint), ani nawet tytułów, którym do tematów walki o wolność i zagrożenia ze strony rozmaitych złoczyńców jest bardzo daleko (jak Trials Rising oraz Steep).

Trzeba przyznać, że niektóre dzieła grafików naprawdę mogą się podobać; kto nie uśmiechnął się na widok przerobionych okładek gier z serii Assassin's Creed niech pierwszy rzuci kamieniem. Z drugiej strony osoby niezaznajomione z tematem, które o Watch Dogs: Legion usłyszą dopiero wtedy, gdy zobaczą ten tytuł na sklepowych półkach, na widok takich obrazków mogą poczuć się zagubione. Wydawca w żaden sposób nie zaznaczył bowiem, że to tylko element kampanii promocyjnej.

Przejdźmy jeszcze do wyżej wspomnianych materiałów wideo. Pierwszym z nich jest kolejna odsłona serii Classroom 101, w której wydawca w humorystyczny sposób omawia zagadnienia związane z trybem współpracy w Watch Dogs: Legion. Drugi natomiast przygotowała redakcja serwisu IGN, a poświęcono go rozmaitym sposobom walki z reżimem, które będzie można sprawdzić w omawianym tytule.

Na koniec przypomnijmy, że Watch Dogs: Legion trafi na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One 29 października. Na Xboksie Series X/S gra pojawi się 10 listopada, z kolei na PlayStation 5 zadebiutuje dwa dni później (nad Wisłą – 19 listopada). W Polsce tytuł doczeka się kinowej lokalizacji.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Watch Dogs: Legion
  2. 5 rzeczy, za które lubię i 5 które mnie drażnią w Watch Dogs Legion
  3. Wszystko o Watch Dogs: Legion

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej