autor: Bartłomiej Plewnia
Assassin's Creed: Syndicate zadebiutuje na PC miesiąc po konsolach
Po ogromnych problemach z wydajnością Assassin's Creed: Unity – w szczególności w wersji pecetowej – ekipa Ubisoft Quebec zamierza skupić się na jak najlepszej optymalizacji Assassin's Creed: Syndicate. Z tego powodu studio opóźnia wydanie gry na PC względem PS4 i XONE.
Doświadczeni fiaskiem gry Assassin's Creed: Unity, która nawet po kilku aktualizacjach borykała się z problemami związanymi z wydajnością, firma Ubisoft zamierza wydać wersję pecetową kolejnej części Assassin's Creed później od konsolowych. Tym samym Assassin's Creed: Syndicate pojawi się dla graczy PC 19 listopada, a na konsolach PlayStation 4 i Xbox One – 24 października. Twórcy tłumaczą swoją decyzję dbałością o stabilność tytułu w dniu premiery. Zdaniem Sama Kovaleva z kijowskiego oddziału Ubisoftu, optymalizacja Assassin's Creed: Syndicate była jednym z najwyższych priorytetów przy produkcji gry. To właśnie Ubisoft Kiev powierzono pracę nad ostatnimi szlifami związanymi ze stabilnością Syndicate.
Assassin's Creed: Syndicate jest dziesiątą dużą częścią serii Ubisoftu. Tytuł będzie osadzony w realiach wiktoriańskiej Anglii, która przeżywa rewolucję przemysłową. W grze pojawią się dwaj nowi bohaterowie - rodzeństwo Jacob i Envie Frye. Nad Syndicate pracuje przede wszystkim ekipa Ubisoft Quebec.
Premiera pecetowej wersji gry przesunięta o miesiąc ma wyeliminować potrzebę naprawiania błędów i niedoróbek po tym, jak tytuł trafi na sklepowe półki. Przy Assassin's Creed: Unity stało się inaczej - parę dni po wydaniu produkcji Ubisoft sporządził całą listę elementów, które wymagają naprawy. O zamiarach doszlifowania nadchodzącego Assassin's Creed: Syndicate już w czerwcu zapewniał dyrektor kreatywny Ubisoft Quebec.
Producenci nie zamierzają wprowadzać w wersji PC limitów klatek na sekundę i rozdzielczości. Zapewniają przy tym, że jeśli Wasz komputer spełnia wymagania rekomendowane, gra będzie działać w 30 klatkach na sekundę i rozdzielczości 1080p.