Assassin's Creed: Syndicate na PC ze znacznie lepszą optymalizacją
Dyrektor kreatywny studia Ubisoft Quebec, Marc Alexis-Côté, zapowiedział, że w porównaniu do zeszłorocznego Assassin's Creed: Unity, kolejna część jest szczególnie dopracowywana pod względem optymalizacji na PC.
Można z czystym sumieniem powiedzieć, że wydane w ubiegłym roku Assassin's Creed: Unity – pierwsza odsłona serii skierowana wyłącznie na konsole ósmej generacji oraz komputery – na żadnej z platform nie była dopracowana tak, jak oczekiwaliby tego gracze. Pod tym względem niechlubnie wyróżniała się wersja na PC, kulejąca ze względu na fatalną optymalizację. Na cztery miesiące przed premierą następnej części dyrektor kreatywny Ubisoft Quebec, studia odpowiedzialnego za Assassin's Creed: Syndicate, zapewnił, że dzieło jego zespołu nie będzie się borykać z podobnymi problemami.
Kolejna odsłona popularnej serii przeniesie nas do Londynu, w czasy rewolucji przemysłowej. Zmiana otoczenia wymusi zmianę sposobu rozgrywki: dwójka sterowanych przez nas bohaterów, rodzeństwo Jacob oraz Evie Frye, będzie musiała korzystać z pomocy kryminalistów i brać udział w wojnach gangów. Ponadto po raz pierwszy w historii cyklu pojawi się możliwość używania pojazdów czy liny z hakiem, zaś walka stanie się szybsza i bardziej brutalna.
W rozmowie z serwisem PC Gamer Marc Alexis-Côté stwierdził, że wersja na PC jest szczególnie dopieszczana: „Mamy osobną, wewnętrzną ekipę, poświęconą w całości komputerom i bardzo cieszę się, że poświęcamy tyle czasu na dopieszczenie gry na tej platformie. Chcemy, by nasza produkcja działała na niej naprawdę dobrze już w momencie premiery, dlatego też Assassin's Creed: Syndicate pojawi się nieco wcześniej na Xboksie One oraz PlayStation 4. Wersja na PC ukaże się nieco późniejszą jesienią, ale myślę, że efekty wynagrodzą dłuższe wyczekiwanie”. Kanadyjczyk zapowiedział też, że dzieło Ubisoft Quebec będzie działało płynniej na większej ilości konfiguracji sprzętowych. Jak te zapewnienia sprawdzą się w praktyce, przekonamy się w listopadzie – wówczas Assassin's Creed: Syndicate trafi na komputery. Wcześniej, 23 października, gra zadebiutuje na Xboksie One oraz PlayStation 4.
Zapewnienia Alexis-Côté napawają nadzieją, bowiem francuska firma otwarcie przyznaje się do błędów popełnionych przy okazji Unity. Czy jednak wyciągnie z nich nauczkę? Ostatecznie zeszłoroczna część Assassin's Creed to nie odosobniony przypadek, kiedy gra Ubisoftu nie była dostatecznie dobrze zoptymalizowana – przypomnijmy chociażby Far Cry 4. Z drugiej strony dobrze wróży fakt, że zarówno za PC-ową, jak i konsolową wersję Syndicate odpowiada to samo studio w Quebecu – w przeciwieństwie do Unity, gdzie odsłoną na komputery zajmował się oddział w Kijowie.
- Widzieliśmy Assassin's Creed: Syndicate – GTA w wiktoriańskim Londynie
- Oficjalna strona internetowa gry Assassin's Creed: Syndicate