Assassin’s Creed III z nowym silnikiem i systemem animacji
Twórcy Assassin’s Creed III ogłosili, że gra powstaje na nowym silniku graficznym i wykorzysta znacznie ulepszony system animacji. Zdradzono też informacje o pomysłach, które zostały ostatecznie porzucone w trakcie cyklu produkcyjnego.
Ostatnie dwie odsłony cyklu Assassin’s Creed, czyli Brotherhood i Revelations, krytykowane były za brak postępu w kwestii grafiki. W przypadku Assassin’s Creed III Ubisoft nie zamierza powtórzyć tego samego błędu. Twórcy ogłosili właśnie, że gra powstaje na nowym silniku.
Technologia opracowana została specjalnie na potrzeby trzeciej części. Dzięki niej autorzy mogą m.in. zwiększyć poziom detali postaci i jednocześnie umieścić ich aż dwa tysiące w jednej lokacji. Silnik korzysta też z zupełnie nowego systemu animacji opartego na technologii motion-capture. Kontroluje on nie tylko same ruchy ciała, ale również mimikę twarzy. Co godne pochwały, scenki przerywnikowe powstają przez jednoczesne nagrywanie ruchów i głosów aktorów, co znacznie zwiększy realizm filmików. Z podobnej metody korzysta seria Uncharted i tam daje to wspaniałe efekty.
Od pewnego czasu wiemy już, że w Assassin’s Creed III pojawi się system pogody. Okazuje się, że nie będzie on jedynie upiększał gry. Zamiast tego wpłynie też na samą rozgrywkę. Przykładowo, broń palna przestanie działać w deszczu.
Pojawiło się również sporo ciekawych informacji na temat elementów, które zostały wycięte z projektu. W początkowych fazach cyklu produkcyjnego rozważano umieszczenie w grze miasta Filadelfia. Metropolia ta została jednak zbudowana na planie pełnej kątów prostych siatki i przez to zwiedzanie tej lokacji znużyłoby większość graczy. Autorzy chcieli też wyposażyć Connora w wystrzeliwaną linkę z hakiem. Ten gadżet wydawał się jednak zbyt mało realistyczny i przywoływał na myśl Scorpiona z serii Mortal Kombat. Porzucono również skalpowanie, które uznano za zbyt brutalne.
Przypomnijmy na koniec, że Assassin’s Creed III trafi na półki sklepów 31 października tego roku w wersjach na PC, PlayStation 3, Xboksa 360 oraz zapowiadaną na koniec 2012 roku konsolę Wii U.