Assassin’s Creed III - test na notebooku ASUS R500V
Testujemy grę Assassin’s Creed III na notebooku ASUS R500V.
Assassin’s Creed III zbudowano na nowym silniku, który oferuje znacznie ładniejszą grafikę niż to, co mogliśmy oglądać w poprzednich odsłonach. Sprawdźmy więc, jak słabszy z naszych notebooków poradzi sobie z tym wyzwaniem.
Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.
MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Procesor: Intel Core 2 Duo 2.66 GHz
Pamięć RAM: 2 GB
Karta grafiki: 512 MB pamięci
System operacyjny: Windows Vista , Windows 7, Windows 8
ZALECANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Procesor: Intel Core 2 Quad Q9400 2.6 GHz
Pamięć RAM: 4 GB
Karta grafiki:GeForce GTX460 z 1 GB pamięci
System operacyjny: Windows Vista , Windows 7, Windows 8
Wymagania są jak widać wysokie. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS R500V ma procesor Intel Core i5 3210QM 2.5 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M z 2 GB pamięci.
Ustawienia niskie, rozdzielczość 1280 x 720
Zacząłem dosyć ostrożnie - od ustawień niskich w rozdzielczości 1280 x 720. Uzyskane wyniki były bardzo satysfakcjonujące. Silnik przez większość czasu generował spooro ponad 40 klatek na sekund i przede wszystkimnie zdarzały się żadne spadki poniżej tej wartości.
Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768
Następnie przetestowałem ustawienia średnie w rozdzielczości 1366 x 768. Uzyskane wyniki ponownie były satysfakcjonujące i silnik zawsze generował sporo ponad 30 klatek na sekundę, niezależnie od tego, co akurat działo się na ekranie.
Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768
Na samym końcu sprawdziłem ustawienia wysokie. Niestety, z nimi notebook już nie potrafił sobie poradzić i gra prawie przez cały czas pozostawała poniżej 20 klatek na sekundę, co uniemożliwiało czerpanie przyjemności z rozgrywki.
Podsumowanie
Assassin’s Creed III to wymagająca gra, ale jednocześnie dobrze dopasowana do możliwości słabszych sprzętów. Na ustawieniach niskich i średnich ASUS R500V nie miał problemów z dostarczeniem płynnej grafiki i dopiero na wysokich opcjach pojawiały się problemy.
W galerii podpiętej poniżej wgrałem dla Was obrazek ilustrujący różnice między niskimi, a wysokimi ustawieniami.