autor: Michał Kułakowski
Assassin’s Creed III – 60-minutowy gameplay z wersji PC
W sieci pojawiły się filmy z zapisem z rozgrywki pecetowej wersji Assassin’s Creed III. Klipy zostały opublikowane przez gracza, który na kilka dni przed premierą otrzymał swoją kopię tytułu. Jego głównym zarzutem wobec portu był model sterowania, niezbyt dobrze przystosowany do obsługi za pomocą myszki i klawiatury.
Do premiery pecetowej wersji Assassin’s Creed III zostało jeszcze kilka dnia, ale już teraz w sieci pojawiają się pierwsze filmy z gameplayem, zamieszczane przez osoby, które wcześniej otrzymały pudełko z grą. Użytkownik serwisu YouTube o pseudonimie TheRealTaos zamieścił w sumie prawie godzinny zapis przygód bohaterów produkcji Ubisoftu.
Widoczne poniżej trzy klipy wideo zostały zarejestrowane na komputerze wyposażonym w procesor Intel Core i7 920, 6 GB RAM (DDR3) oraz kartę graficzną GeForce GTX 570. O minimalnych wymaganiach tytułu pisaliśmy już we wrześniu tego roku. Gra uruchomiona została z najwyższymi ustawieniami graficznymi w rozdzielczości 1920x1080 pikseli i działała bez istotnych problemów, zapewniając przez większy czas zabawy obraz ze stabilną liczbą 60 klatek na sekundę. Warto zauważyć, że oglądamy wersję wykorzystującą jedynie biblioteki DirectX 9, aczkolwiek gra obsługuje także szereg efektów oferowanych przez DirectX 11.
Głównym zarzutem autora filmów co do jakości portu jest jego zdaniem słaba optymalizacja sterowania za pomocą myszki i klawiatury. TheRealTaos twierdzi, że kombinacja ta nie zapewnia przyjemnej zabawy i jest zdecydowanie gorsza od pada. Stoi to więc w sprzeczności z zapowiedziami producenta, który obiecywał w tej dziedzinie dużą poprawę względem wcześniejszych części serii. Być może niektóre z błędów i niedoskonałości usunie patch, który Ubisoft ma zamiar udostępnić w dniu premiery gry. Długa lista poprawek, wprowadzanych przez łatkę, zawiera bowiem przede wszystkim te dotyczące sterowania i interfejsu. Na koniec, warto jeszcze zwrócić uwagę na to, że osoby lubiące bawić się ustawieniami graficznymi, mogą poczuć się zawiedzione. Podobnie jak w poprzednich konwersjach cyklu, trzeci Assassin’s Creed zawierać będzie bardzo skromne możliwości konfiguracji.
W opcjach zmienimy ustawienia anti-aliasingu, rozdzielczości, a także jakości tekstur, modeli oraz cieni
Premierę pecetowego Assassin’s Creed III zaplanowano na 23 listopada. Na konsoli Wii U w Europie tytuł ukaże się tydzień później. Gracze, korzystający z Xboksów 360 oraz PlayStation 3, mogą cieszyć się produkcją od końca października.