Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 marca 2019, 09:13

autor: Adrian Werner

Artifact – rozwój gry wstrzymany. Projekt czeka gruntowna przeróbka

Studio Valve ogłosiło, że wstrzymuje planowany rozwój karcianki Artifact, obejmujący m.in. wypuszczanie nowych talii. Zamiast tego twórcy pracują obecnie nad gruntownym przerobieniem rozgrywki, wirtualnej ekonomii i elementów społecznościowych, gdyż uważają, że bez tego nie da się uratować gry.

Sytuacja gry jest tragiczna, ale Valve nie zamierza się poddać. - Artifact – rozwój gry wstrzymany. Projekt czeka gruntowna przeróbka  - wiadomość - 2019-03-31
Sytuacja gry jest tragiczna, ale Valve nie zamierza się poddać.
ARTIFACT W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Valve Corporation
  2. Wydawca: Valve Corporation
  3. Gatunek: karcianka
  4. Platformy: PC, w przyszłości iOS, AND
  5. Data premiery: 28 listopada 2018 r.

Studio Valve wreszcie zareagowało na fatalną sytuację karcianki Artifact, która straciła już prawie wszystkich graczy. Na oficjalnej stronie autorzy poinformowali, że planowany rozwój gry został zatrzymany. Nie znaczy to jednak, że projekt zostanie porzucony. Twórcy spróbują go uratować, ale wymagać to będzie gruntownego przebudowania fundamentów rozgrywki.

Początkowo plany deweloperów były takie jak w typowych karciankach. Po premierze mieli wypuszczać nowe zestawy kart, ulepszać balans i dodawać opcje, które zasugeruje społeczność. Autorzy zdali sobie jednak sprawę z bezcelowości takiej strategii, gdyż ostatnie miesiące pokazały, że Artifact ma poważne wady, których małe zmiany nie są w stanie naprawić. Dlatego obecnie cały zespół deweloperski koncentruje się na głębokim przerobieniu podstawowych mechanizmów rozgrywki, elementów społecznościowych oraz wirtualnej ekonomii.

Twórcy ostrzegają, że tak gruntowne zmiany oraz eksperymentowanie z nowymi rozwiązaniami zajmą sporo czasu. Decyzja wydaje się jednak słuszna. W obecnej formie Artifact nie ma szans na przetrwanie, a wypuszczanie kolejnych kart tego nie zmieni.

Przypomnijmy, że gra trafiła do sprzedaży 28 listopada ubiegłego roku. Debiut był bardzo udany. Według szacunków płatnej wersji serwisu Steam Spy w ciągu pierwszego tygodnia od premiery Artifact kupiło 955 tys. osób, a zaraz po premierze w tytuł bawiło się 60 tys. graczy jednocześnie. Potem produkcja zaczęła jednak szybko tracić użytkowników. Steam Charts podaje, że wczoraj, w najgorętszym momencie dnia, tytuł ten przyciągnął raptem 352 osoby.

Trudno ocenić, czy Valve ma duże szanse na sukces. Warto jednak pamiętać, że Artifact to rzadki przypadek płatnej karcianki. Przestawienie się na model free-to-play przynajmniej czasowo spowodowałoby wzrost zainteresowania projektem. Jeśli nowi gracze otrzymają wtedy mocno ulepszoną grę, to może cały projekt uda się uratować.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Artifact - poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej