autor: Kamil Zwijacz
Arma III z 2 mln sprzedanych egzemplarzy; twórcy ujawniają plany na przyszłość
Studio Bohemia Interactive poinformowało, że gra Arma III z 2013 roku sprzedała sie w ponad 2 milionach egzemplarzy. Przy okazji deweloper ujawnił plany związane z nadchodzącymi aktualizacjami oraz dodatkiem.
Twórcy wydanej w 2013 roku gry Arma III nieustannie dbają o jej rozwój, co procentuje. Deweloperzy pochwalili się bowiem, że produkcja rozeszła się w 2 milionach egzemplarzy, a przy okazji zapowiedzieli kolejne aktualizacje swojego dzieła, które ukażą się przed zaplanowanym na przyszły rok (drugi kwartał) dodatkiem Apex. Największą atrakcją rozszerzenia będzie tropikalny archipelag Tanoa liczący ponad 100 kilometrów kwadratowych, przy czym nie zabraknie w nim także kampanii co-op, nowych pojazdów i broni.
Wcześniej jednak doczekamy się Nexus Update - aktualizacji „skupiającej się na poprawie podstawowych elementów i systemów multiplayer”. Patch wprowadzi modyfikacje w takich elementach jak wytrzymałość żołnierzy czy też ich wyposażenie ochronne. Pojawią się także zmiany w trybie End Game, które mają dać „solidną bazę” dla nadchodzącej zawartości do multiplayera. Wszystko to uzupełniać ma Arma 3 Units – serwis internetowy, umożliwiający łatwe dołączanie do różnych społeczności. Premiera Nexus Update odbędzie się w listopadzie bieżącego roku.
Drugą aktualizacją, zaplanowaną na pierwszy kwartał 2016 roku, będzie Eden Update. W tym przypadku główną atrakcją ma być edytor scenariuszy 3D zwany Eden Editor, który będzie „wielkim krokiem naprzód dla twórców treści”.
Krótko pisząc, studio Bohemia Interactive nie ma zamiaru porzucać gry Arma III, która najwidoczniej będzie rozwijana jeszcze przez długi czas. Deweloperzy stwierdzili bowiem, że obie aktualizacje mają przygotować produkcję na nadejście dodatku Apex. Z kolei on ma być punktem wyjściowym do dalszych udoskonaleń.
Arma III to komputerowa strzelanka z 2013 roku. Rozgrywka skupia się na realistycznym podejściu do zabawy i opowiada o losach żołnierzy wysłanych z misją na wyspę na Morzu Śródziemnym. Kampania fabularna została podzielona na trzy epizody, które udostępniano w ramach darmowych dodatków. Ostatni z nich pojawił się w marcu bieżącego roku.