Apple pracuje nad subskrypcją premium dla gier mobilnych?
Agencja prasowa Bloomberg podzieliła się interesującą informacją na temat firmy Apple. Według źródeł serwisu amerykańska spółka planuje ujawnienie płatnego abonamentu na gry na podobieństwo Xbox Game Pass. Usługa może zostać pokazana na wiosennej konferencji koncernu 25 marca.
Jutro odbędzie się wiosenna konferencja firmy Apple, na której ma zostać zaprezentowana platforma VOD amerykańskiej spółki. Przynajmniej tak mówią nieoficjalne pogłoski, a tych na temat nadchodzącego wydarzenia jest wiele. Wśród nich znalazły się niedawne doniesienia agencji prasowej Bloomberg, według której koncern pracuje nad subskrypcją premium dla gier mobilnych. Jak czytamy, usługa ma funkcjonować na podobnej zasadzie co Xbox Game Pass. W zamian za miesięczną opłatę klienci będą mogli bawić się w wybranych płatnych produkcjach dostępnych na iPhone’ach i iPadach. Pod koniec każdego miesiąca Apple dzieliłoby się przychodami z subskrypcji z deweloperami tych gier, przy czym dokładna kwota zależałaby od czasu spędzonego przez graczy w poszczególnych tytułach. Podkreślamy, że chodzi tu o płatne produkcje, z wyłączeniem gier free-to-play w rodzaju Fortnite: Battle Royale.
Jakkolwiek należy ostrożne traktować wszelkie nieoficjalne doniesienia – nawet pochodzące z całkiem wiarygodnego źródła – takie posunięcie miałoby sporo sensu. Nie od dziś wiemy, że Apple zainteresowane jest zarabianiem na tego typu usługach, i to nie bez powodu. Jakkolwiek urządzenia firmy wciąż cieszą się sporym powodzeniem, w ogólnym rozrachunku sprzedaż produktów giganta z Cupertino wypada coraz gorzej. Spółka musi więc szukać innych źródeł przychodu, a zarabianie na obecnych (i wciąż licznych) posiadaczach iPhone’ów i iPadów wydaje się najprostszym rozwiązaniem. Zresztą Apple nie jest w tym odosobnione – dość przypomnieć kolejne doniesienia o usługach strumieniowania gier czy platformach streamingowych pokroju Disney Plus.
Nawet jeśli doniesienia Bloomberga są zgodne z prawdą, niekoniecznie dowiemy się o tym na wiosennej konferencji. Według źródeł agencji temat subskrypcji gier równie dobrze może pojawić się jutro, jak i na którejś z przyszłych prezentacji Apple. Wydarzenie rozpocznie się 25 marca o godzinie 18:00 czasu polskiego, a z pogłosek wynika, że nawet bez pokazu wspomnianej usługi firma ma w zanadrzu kilka niespodzianek.