futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 24 marca 2019, 11:48

Apple pracuje nad subskrypcją premium dla gier mobilnych?

Agencja prasowa Bloomberg podzieliła się interesującą informacją na temat firmy Apple. Według źródeł serwisu amerykańska spółka planuje ujawnienie płatnego abonamentu na gry na podobieństwo Xbox Game Pass. Usługa może zostać pokazana na wiosennej konferencji koncernu 25 marca.

Co pokaże Apple na jutrzejszej konferencji? - Apple pracuje nad subskrypcją premium dla gier mobilnych? - wiadomość - 2019-03-24
Co pokaże Apple na jutrzejszej konferencji?

Jutro odbędzie się wiosenna konferencja firmy Apple, na której ma zostać zaprezentowana platforma VOD amerykańskiej spółki. Przynajmniej tak mówią nieoficjalne pogłoski, a tych na temat nadchodzącego wydarzenia jest wiele. Wśród nich znalazły się niedawne doniesienia agencji prasowej Bloomberg, według której koncern pracuje nad subskrypcją premium dla gier mobilnych. Jak czytamy, usługa ma funkcjonować na podobnej zasadzie co Xbox Game Pass. W zamian za miesięczną opłatę klienci będą mogli bawić się w wybranych płatnych produkcjach dostępnych na iPhone’ach i iPadach. Pod koniec każdego miesiąca Apple dzieliłoby się przychodami z subskrypcji z deweloperami tych gier, przy czym dokładna kwota zależałaby od czasu spędzonego przez graczy w poszczególnych tytułach. Podkreślamy, że chodzi tu o płatne produkcje, z wyłączeniem gier free-to-play w rodzaju Fortnite: Battle Royale.

iPhone’y przyciągają mniej nabywców niż dotychczas. - Apple pracuje nad subskrypcją premium dla gier mobilnych? - wiadomość - 2019-03-24
iPhone’y przyciągają mniej nabywców niż dotychczas.

Jakkolwiek należy ostrożne traktować wszelkie nieoficjalne doniesienia – nawet pochodzące z całkiem wiarygodnego źródła – takie posunięcie miałoby sporo sensu. Nie od dziś wiemy, że Apple zainteresowane jest zarabianiem na tego typu usługach, i to nie bez powodu. Jakkolwiek urządzenia firmy wciąż cieszą się sporym powodzeniem, w ogólnym rozrachunku sprzedaż produktów giganta z Cupertino wypada coraz gorzej. Spółka musi więc szukać innych źródeł przychodu, a zarabianie na obecnych (i wciąż licznych) posiadaczach iPhone’ów i iPadów wydaje się najprostszym rozwiązaniem. Zresztą Apple nie jest w tym odosobnione – dość przypomnieć kolejne doniesienia o usługach strumieniowania gier czy platformach streamingowych pokroju Disney Plus.

Coraz więcej firm wykazuje zainteresowanie zarabianiem na sieciowych usługach. - Apple pracuje nad subskrypcją premium dla gier mobilnych? - wiadomość - 2019-03-24
Coraz więcej firm wykazuje zainteresowanie zarabianiem na sieciowych usługach.

Nawet jeśli doniesienia Bloomberga są zgodne z prawdą, niekoniecznie dowiemy się o tym na wiosennej konferencji. Według źródeł agencji temat subskrypcji gier równie dobrze może pojawić się jutro, jak i na którejś z przyszłych prezentacji Apple. Wydarzenie rozpocznie się 25 marca o godzinie 18:00 czasu polskiego, a z pogłosek wynika, że nawet bez pokazu wspomnianej usługi firma ma w zanadrzu kilka niespodzianek.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej