autor: Konrad Serafiński
Świetny start Apple News Plus
Apple News Plus zyskał ponad 200 tysięcy subskrybentów w czasie 48 godzin od premiery - takie informacje podaje The New York Times. Usługa została udostępniona jak na razie tylko w Stanach Zjednoczonych.
Firma Apple ma powody do radości. Usługa Apple News+, która zadebiutowała w USA pod koniec marca, przyciągnęła dużą liczbę klientów. Jak donosi The New York Times, serwis w przeciągu 48 godzin od premiery zdobył ponad 200 tysięcy subskrypcji. Obecnie Apple News+ działa wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych, co tyko potwierdza świetny start aplikacji. Liczba subskrybentów będzie stopniowo wzrastać, wraz z wchodzeniem na kolejne rynki. Warto podkreślić, że usługa powstała w wyniku przejęcia przez firmę Tima Cooka aplikacji Texture, która oferowała dostęp do ponad 200 czasopism na urządzeniach wyposażonych w systemy Windows, Android czy iOS.
Apple News+ jest w zasadzie ulepszoną wersją Texture, którą użytkownicy zaczęli już nazywać „Netfliksem wśród czasopism”. Usługa oferuje dostęp do ponad 300 magazynów, takich jak: The Wall Street Journal, The New Yorker, National Geographic, Vogue, Men’s Health czy The Atlantic. Wszystko to w cenie niespełna 10 dolarów miesięcznie. Dla wszystkich, którzy zdecydowali się wykupić abonament pierwszy miesiąc jest darmowy. Co więcej, Apple postawiło na ochronę prywatności, dzięki czemu użytkownicy nie są śledzeni przez reklamodawców.
Trudno przewidzieć, czy trend w zakresie subskrybowania nowej usługi Apple się utrzyma. Użytkownicy, którzy już to zrobili, wciąż mogą anulować subskrypcję przed wejściem w płatny okres. Prawdziwą siłę nowej aplikacji ma szansę potwierdzić jej wejście na pozostałe rynki. Wtedy okaże się, czy około 10 dolarów za dostęp do wielu informacji jest ceną akceptowalną przez konsumentów.