Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 25 lutego 2015, 11:25

autor: Adrian Werner

Antihero – strategia o zarządzaniu wiktoriańskim gangiem z nową datą premiery

Twórcy Antihero, czyli mobilnej strategii o zarządzaniu wiktoriańskim gangiem poinformowali, że produkcja zadebiutuje w połowie roku. Przy okazji wypuścili klimatyczne wideo.

We wrześniu zeszłego roku pisaliśmy o nadchodzącej strategii Antihero, która pozwoli na wcielenie się w szefa gangu działającego w Londynie w trakcie epoki wiktoriańskiej. Autor gry, czyli Tim Conkling, właśnie poinformował, że wbrew wcześniejszym zapowiedziom tytuł nie ukaże się w pierwszym kwartale tego roku. Zamiast tego obecnie planowana data premiery przypadnie na połowę roku.

Jako powód poślizgu podano większy niż zakładano poziom skomplikowania gry. Tim Conkling tworzy ten obiecujący projekt wespół z jednym tylko pomocnikiem, więc opóźnienie nie jest żadnym większym zaskoczeniem.

Gra przeniesie nas do lekko karykaturalnej wersji brytyjskiego miasta z epoki wiktoriańskiej, wzorowanego na opisach z powieści Karola Dickensa. Wizja metropolii nie będzie zatem optymistyczna, ale jednocześnie cały ten mrok, korupcja, brud i bieda potraktowane zostaną z lekkim przymrużeniem oka. Gracz wcieli się w wodza niewielkiej gildii złodziei i jego zadaniem będzie rozwijanie organizacji oraz napełnianie skarbca złotem.

Autorzy obiecują dużą swobodę w wyborze sposobów budowania przestępczego imperium. Będziemy mogli wykazać się wstrzemięźliwością i unikać stosowania przemocy, zamiast tego naszym głównym orężem czyniąc szantaż oraz podstęp. Możliwe będzie też przeobrażenie organizacji w gildię zabójców , co pozwoli permanentnie eliminować rywali.

Mechanizmy rozszerzania wpływów wzorowane będą na grach 4X. Gracze mają więc werbować bezdomne dzieci, szkolić je na agentów, a następnie wysyłać na misje, takie jak napady, rozboje czy płatne morderstwa. Kluczową rolę odegra także infiltrowanie banków, fabryk oraz innych wpływowych instytucji. Nie zabraknie oczywiście również modelu ekonomicznego, wymagającego zbilansowania przychodów z wydatkami, takimi jak badania nad nowymi technologiami czy konstruowanie przydatnych budynków.

Antihero powstaje z myślą o urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android oraz pecetach. W planach jest obszerna kampania fabularna oraz tryb multiplayer. Co ciekawe, w ostatniej z tych opcji wspólnie bawić się będą mogli posiadacze wszystkich platform.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej